donderdag, november 30, 2006

Bruut uit slaap verstoord door Rotterdams voetbalgeweld

Ik wilde deze nacht gebruiken om eens goed bij te slapen. Tegen alle gebruiken was het al voor tien uur 's avonds pikdonker in mijn appertement. Totdat de telefoon ging. Aan het nummer zag ik dat het de GPD-redactie in Den Haag was. Verward vroeg ik me af of het al ochtend was, maar zo voelde het niet.
Het bleek ook niet zo te zijn. Het was de chef buitenland met de mededeling dat supporters van Feyenoord zich dermate misdroegen tegen een provincieclubje in Oost-Frankrijk (AS Nancy), dat de ordebewakers zich gedwongen zagen te reageren met traangas. (sinds dit voorjaar weet ik niet alleen hoe dat voelt, maar ook wat je ertegen kunt doen). De wedstrijd lag stil, het publiek was naar huis en een aantal spelers kon nauwelijks nog doorvoetballen.
Of ik even snel een stukje kon maken met enkele eerste reacties uit de Franse media. Nog slaapdronken heb ik toen maar ja gezegd. Na de onderbreking is de wedstrijd overigens nog uitgespeeld, maar veranderde er niets meer in de stand: 3-0 voor de Fransen. En nu ben ik niet echt moe meer...

Labels:

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home