maandag, juni 11, 2007

Het Franse lied: Olivia Ruiz - La femme chocolat


Vanavond ga ik in de Parijse zaal Bataclan naar een concert van Olivia Ruiz, op wie het fraaie adjectief 'koket' me van toepassing lijkt. Ze heeft een fantastische stem en maakt erg leuke muziek. Le Monde vindt dat haar ontdekking alleen al het bestaan van de immens populaire reality-sterrenjacht Star Academy rechtvaardigt. La femme chocolat komt van een gelijknamig album en de songtekst plaats ik bij de reacties.

Het Franse lied:
Jean-Michel Jarre - Oxygène * Zebda - Je crois que ça va pas être possible * Johnny Hallyday - Que je t'aime
* Les fatals Picards - L'amour à la française * Noir Désir - Le vent nous portera * Alain Souchon - Le baiser * Cali - C'est quand le bonheur ?

Labels: , ,

4 Reactie(s):

Blogger Olivier van Beemen schreef...

Taille-moi les hanches à la hache
J'ai trop mangé de chocolat
Croque moi la peau, s'il-te-plaît
Croque moi les os, s'il le faut

C'est le temps des grandes métamorphoses

Au bout de mes tout petits seins
S'insinuent, pointues et dodues
Deux noisettes, crac! Tu les manges

C'est le temps des grandes métamorphoses

Au bout de mes lèvres entrouvertes
pousse un framboisier rouge argenté
Pourrais-tu m'embrasser pour me le couper...

Pétris-moi les hanches de baisers
Je deviens la femme chocolat
Laisse fondre mes hanches Nutella
Le sang qui coule en moi c'est du chocolat chaud...

Un jour je vais m'envoler
A travers le ciel à force de gonfler...
Et je baillerai des éclairs
Une comète plantée entre les dents
Mais sur terre, en attendant
Je me transformerai en la femme chocolat...

Taille-moi les hanches à la hache
J'ai trop mangé de chocolat...

Van paroles.net

11/6/07 10:45  
Anonymous Anoniem schreef...

Fijn liedje. Ik moest een beetje wennen aan de stem, maar het is erg catchy. Ligt het aan mij, of lijkt het erop dat wij in Nederland deze kwaliteit niet halen bij dergelijke competities?

11/6/07 16:50  
Anonymous Anoniem schreef...

ik ben ook dol op de muziek van olivia ruiz, ik zou dan ook graag naar een concert van haar gaan maar ik kan nergens de data van aankomende concerten vinden, slechts data van concerten die al geweest zijn! dat is wel lastig want ik kan niet zomaar even naar frankrijk gaan in de hoop een concert te treffen.. iemand een idee waar ik die data kan vinden?

15/6/08 18:57  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Hier de concertagenda, maar voorlopig niets gepland.

16/6/08 09:59  

Een reactie posten

<< Home