vrijdag, augustus 31, 2007

Geen massahysterie bij Pont de l'Alma in Parijs

Bij de dertiende steunpilaar in de tunnel naast de Pont de l'Alma in
Parijs verongelukten prinses Diana en haar geliefde Dodi al-Fayed

De hype lijkt over. Op de tiende verjaardag van het ongeluk van prinses Diana is het opvallend rustig op de plek waar het fatale ongeluk tien jaar geleden plaatsvond. Daar ben ik zojuist even gaan kijken. Ik schat dat ongeveer de helft van de aanwezigen collega-journalisten waren.
Naar Britten was het helemaal zoeken. Het enige gezin dat ik trof, kwam toevallig langs lopen en was op vakantie in Parijs. Ik dacht al eerder beet te hebben, toen ik een vader met een roodharig kind ondervroeg. Helaas: gewoon Fransen. Wel aardig dat de man zich - behalve met zijn vrouw - getrouwd voelde met Diana. Hij was namelijk de dag voor haar dood zelf getrouwd. Zo ontmoet je nog eens iemand.
Ook vond ik nog enige 'bedevaartgangers', zoals een vrouw uit de Alpen (met een bijzonder fraaie mat, helaas geen foto), een Amerikaanse met een heuse Diana-shrine in haar huis en een andere Amerikaanse die volgens haar man ieder boek over Diana bezit. Zelf relativeerde ze dat: 'Ik heb er slechts veertig, er zijn er veel meer.'

Eerder schreef ik al eens een bericht over het wrak van Lady Di, dat de Franse limosineverhuurder volgens een Britse tabloidkrant voor een miljoen pond te koop aan zou bieden. Op dat verhaal bleek wel iets op af te dingen.

Labels: ,

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home