vrijdag, augustus 31, 2007

Wat staat er op de foto? (36)


Nu ik weet dat de quiz talrijke fans heeft, kan ik niet met goed gevoel het weekend in, zonder een nieuw raadsel te plaatsen. Welk Parijs' parkje heb ik hier vereeuwigd? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

15 Reactie(s):

Blogger Simone schreef...

Geen idee. Wel een mooi parkje zo in de stad.

31/8/07 17:23  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik weet het niet. Het is puur toeval dat ik de vorige wel wist, want ik ben slechts 3 keer een weekje in Parijs geweest. Maar ik vind het wel leuk om de foto's te zien en later te lezen waar het dan wel is.

31/8/07 18:11  
Anonymous Anoniem schreef...

Francois heeft zeker het winnende antwoord. Ik niet.

31/8/07 18:49  
Blogger Simone schreef...

Zou de Correspondent vanaf de Pont d'Alma via de Avenue Montaigne (waar hij dit parkje fotografeerde)naar de Champs Elysees gefietst zijn, om daar vast en zeker de nieuwe wintercollectie te gaan inkopen?

31/8/07 22:07  
Anonymous Anoniem schreef...

Het doet me denken aan een park in Montmartre waar ik ooit tijdens een wandeling langskwam. Geloof niettemin niet dat dat dit is (met excuses voor de overvloed aan voornaamwoorden)...

31/8/07 22:29  
Anonymous Anoniem schreef...

De druk is groot, thanx to Carl, maar ik weet het natuurlijk weer:-) en de Correspondent wist dat ik het zou weten, hij hield er alvast rekening in de opgave, de opgave en de uitslag vallen namelijk geraffineerd samen (het is net zo'n Dan Brown-boek): de Correspondent was op de av Montaigne zoals Simone terecht opmerkte, maar ging toen een hoek om en kwam in het parkje van ....de Rue Francois 1er. Need I say more? :-)

1/9/07 09:49  
Blogger vaee schreef...

Rue de Jardin!!!

1/9/07 13:34  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Helaas, helaas, nog geen goede antwoorden. Zoals krantenredacties dezer dagen graag willen, is er in dit geval een Nederlandse invalshoek.

1/9/07 15:47  
Anonymous Anoniem schreef...

géén idee... parc anré citroen, met als link naar Nederland dat er voorig jaar meer Franse auto's zijn verkocht in Nederland?

1/9/07 19:17  
Blogger Simone schreef...

Ik zal deze keer in ieder geval niet met de eer gaan strijken, omdat ik vanaf morgen de komende drie weken niet in de gelegenheid zal zijn om te internetten. Helaas voor mij maar zo bied ik een ander de gelegheid om het Dan Brown raadsel op te lossen. Ook wel aardig nietwaar? Zet hem op! Gewoon nog een hele avond stressen met google, dan moet het toch lukken???

1/9/07 20:10  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik dacht spontaan aan de "Jardin de la rue du Colonel Manhès", maar de link met Nederland is daar zoek. Bovendien is het een park. Citroën was een zeer goed voorstel, waar ik mij voorlopig bij aansluit...

1/9/07 20:24  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ook Citroën is niet het goede antwoord

3/9/07 10:27  
Blogger Remko schreef...

Parkje met Nederlandse invalshoek? Moet Jardin Jan Doornik zijn aan de Boulevard Flandrin, tussen de Rue Dufrenoy en de Rue de Longchamp. Kennelijk heeft de correspondent een kleine omweg van de Pont d'Alma genomen naar de Champs Elysees.

3/9/07 13:16  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het is de Allée Jan Doornik, maar ik zal coulant zijn. Het gaat hier om een Nederlandse verzetsheld die meestreed aan de zijde van de Forces Françaises Libres (FFL) van generaal Charles de Gaulle. Gefeliciteerd Remko.

3/9/07 22:53  
Blogger Unknown schreef...

Volgens mij ben je in China .... weer iets wat ze gekopieerd hebben.

23/10/07 22:16  

Een reactie posten

<< Home