maandag, oktober 29, 2007

Vakantie in New England, Nieuw-Nederland en Nouvelle France

Hier een paar vakantiefoto's. Met mijn vriendin ben ik tweeënhalve week door Noordoost-Amerika gereisd, langs New York, Montréal, Québec, overstap in Albany, Boston, het eiland Nantucket en Cape Cod.

Ons appartement was midden in de jodenbuurt van Brooklyn.

Metro in Brooklyn, NYC. In Brooklyn gebeurt het dezer dagen. Manhattan is iets te 20ste eeuws voor ons.

Montréal

Een nationaliste op heterdaad betrapt op de trap langs de citadel van Québec Stad.

Albany, de hoofdstad van de staat New York. Ooit gesticht als Beverwijck

'I just got a bargain'. Boston.

Op de dag van de dood van Jan Wolkers, waarvan we pas later op de hoogte raakten, hebben we tijdens een lange strandwandeling op het eiland Nantucket, bekend van Moby Dick, veel diertjes bewonderd. Hier de degenkrab.

Cape Cod

Walvisspotten nabij Provincetown, Cape Cod, homohoofdstad van de VS. We belandden met ons bootje zowaar tussen een 'school' bultruggen.

Labels: ,

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hee Correspondent, welkom terug! We hebben de frigo weer bewaakt, en de tijd gedood met raadplaten, conversatie op niveau en ander vermaak. Wel stom dat we net dat blikje degenkrab hebben opgegeten. Maar van de walvispottensushi in tuinbroekverpakking is nog zat over gebleven.
je hebt zo te zien een erg mooie reis gemaakt, geniet nog even na en al ben je weer thuis, als altijd geldt: gelukkig hebben we de fotoos nog.
PS vind je het eigenlijk wel leuk dat we je blog een klein tikje overnemen als je wegbent?

29/10/07 17:59  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ik voel me zeer vereerd dat jullie ook tijdens afwezigheid mijn blog blijven bezoeken. Bovendien erg leuk te lezen dat jullie je goed vermaakt hebben. Houd vol!

30/10/07 00:50  
Blogger Simone schreef...

Mooie foto van Free Willy en gelukkig voor de Correspondent dat er i.p.v. "Canadians" geen "Olivier" op de muur is gespoten.
Aan de walvispottensushi in tuinbroekverpakking zou ik me maar niet wagen, alhoewel je in Frankrijk natuurlijk wel wat gewend bent. Daar eten ze echt alles...
Werk ze maar weer de komende tijd.

30/10/07 18:27  
Anonymous Anoniem schreef...

Leuk dat je er weer bent.

foto nr.3 met het grijze montreal en het contrast met het bosje ervoor vind ik wonderschoon!

31/10/07 10:28  
Anonymous Anoniem schreef...

Hallo Correspondent, natuurlijk blijven we je blog bezoeken als je er even niet bent. Ik hoop dat we de inhoud van de frigo niet teveel hebben aangesproken, anders moeten we de huishoudpot (ook gehuld in obligate tuinbroek) aanvullen. Over huishoudpot gesproken, in mijn lokale GPD-editie lees ik de laatste tijd bar weinig artikelen van jouw hand. Is ook de lijst van opdrachtgevers ingekort? De verwijzing op zondag naar de ND-site heeft toch geen nare gevolgen gehad? Hoe dan ook, als ik de mooie foto's zie die je ons al lange tijd presenteert, denk ik dat je talenten veel verder reiken dan de geschreven pers alleen. Hoop snel weer veel van je te lezen. Beginnen met een raadplaatje?

31/10/07 22:29  

Een reactie posten

<< Home