woensdag, oktober 03, 2007

Wat staat er op de foto? (40)


Excuseer voor de lange stilte. Uitleg volgt. Waar was ik vorige week? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

12 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Lourdes

3/10/07 19:04  
Anonymous Anoniem schreef...

Nou Correspondent, het is weer een onmógelijk opgave. Maar om dr toch nog iets positiefs over te zeggen: fijn dat je die foto online hebt gezet want deze kerk stond nog niet op internet. Althans dat is mijn voorlopige conclusie na eindeloos gegoochel met google en het bekijken van duizenden plaatjes met als zoekwoorden eglise en interieur en lourdes en france etc etc. Ik heb meer kerken gezien dan ik als voormalig katholiek aankan. Maar de goeie zat er niet bij....
Vragende en verwachtingsvolle blik naar Carl, Vaee offe.....

3/10/07 21:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Het is de Eglise Sainte Jeanne d'Arc in Rouen. Ik ben er ooit geweest met mijn medestudenten Frans van de VU.

3/10/07 21:51  
Anonymous Anoniem schreef...

Francois, nu was ik ook kansloos. Mijn google-insteek was eglise, charpente en lamellé collé (de gevormde gelijmde houten spanten zijn zeer karakteristiek) en dat bracht me al wat verder. Biche keek even over mijn schouder mee, herkende de foto direct en kopte hem natuurlijk zonder aarzelen in.

3/10/07 22:28  
Blogger vaee schreef...

Nu dat is weer leuk zie ik een foto(eindelijk!!} heb ik nog niet eens de tijd om te kijken of te googlen.
Want floep daar staat het antwoord al.
Gefeliciteerd Biche.
Maar ja wij hebben natuulijk nog wel een foto van vorige week te goed van onze correspondent.

3/10/07 23:00  
Blogger Simone schreef...

Na drie weken in Frankrijk te hebben gebivakkeerd alwaar uit voorzorg alle standbeelden, kerken, musea en volkstuintjes gefotograveerd (1947 foto's hihi), zat ik vol goede moed te wachten op het nieuwe kiekje. Maar helaas te laat. Wel leuke artikelen de laatste weken. Gefeliciteerd biche.

3/10/07 23:19  
Anonymous Anoniem schreef...

Na een week lang iedere dag even naar "je staat op mijn reet" te hebben gekeken ben ik er alweer te laat zie ik...

4/10/07 08:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Het is 4 oktober, Julien Clerc is jarig!. Hij wordt 60, dus een raadplaat van hem zou hier tussen de oude dorpsgezichten en stoffige monumenten niet misstaan:-) Maar ik vrees dat de Correspondent net te eigenwijs is om zoiets voor de hand liggends te doen (wat hem wel weer een prima journalist maakt:-)
Enfin op zn fansite julienclerc.nl las ik dat er zelfs fans uit Nederland vanavond naar Colombes afreizen om zn concert daar bij te wonen in de Salle de Fetes.
Toen ie 50 werd kwam er een groot concert in Parijs met gasten enzo dat ook op cd verscheen. Omdat n (voormalig) tieneridool natuurlijk wel jarig maar niet oud wordt is op de cd in tekst noch muziek ook maar ergens te ontdekken dat hem om zn 50e verjaardag ging.
Ik ben al vanaf het begin fan, ga niet naar Colombes maar wel in feb 08 naar Vredenburg voor n volgend concert in NL.
Vier t feestje mee, draai n plaatje of kijk op YouTube naar mijn meer dan 2000 maal opgevraagde prutsfilmpje van Double Enfance:
http://www.youtube.com/watch?v=alSOQthjz-M

4/10/07 09:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit is de Eglise Sainte Jeanne d'Arc in Rouen, zoals ook Biche al opmerkt. Deze moderne kerk met een bijzondere architectuur staat op de plek waar Jeanne d'Arc op de brandstapel aan haar einde kwam.

15/10/07 12:05  
Anonymous Anoniem schreef...

J'aime l'harmonie.

J'aime beaucoup
l'harmonie arrivée
dans le son de
la tendre rivière,
j'aime la délicate
neige qui décrit le
silence, j'aime la
douce mélodie
et le mai de la vie.

Francesco Sinibaldi

15/10/07 18:50  
Anonymous Anoniem schreef...

El premio de la vida.

Éste es el premio
de la vita pasada
que recurda el dolor
de la mágica rosa,
y esto el candor
en el tímido tiempo,
el amor infinito
de la nueva armonía.

http://forum.mazzako.com/index.php?topic=11658.0

Francesco Sinibaldi

22/10/07 18:55  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Nog niet geantwoord. mes excuses. Het was inderdaad de kerk van Jeanne d'Arc in Rouen. Mes félicitations !

26/10/07 01:57  

Een reactie posten

<< Home