donderdag, september 20, 2007

Wijn met een rietje


Het Franse wijnhuis Cordier Mestrezat heeft in België wijn geïntroduceerd in pakjes, met een rietje (voor Belgische lezers: verkrijgbaar voor 1,90 bij de supermarkten van Delhaize). Als de verkoop een succes wordt, zullen de pakjes volgend voorjaar ook in Frankrijk en Nederland verkrijgbaar zijn.
Na schroefdoppen en kunststofkurken is een nieuw taboe doorbroken. Pierre-Eric Sabatier, de exportmanager van het wijnhuis, vertelde me dat hij hoopt dat het een hip drankje wordt, dat jongeren in de disco zullen drinken. Minder hippe types mogen het ook gewoon bij de sandwich à emporter tijdens de lunch drinken.
Morgenochtend ontvang ik een paar proefpakjes, die ik dinsdag in gezelschap van twee wijnhandelaars van het chique De Vinis Illustribus in mijn straat ga proeven. Een verslag daarvan volgt op mijn blog. Aanstaande zaterdag lees je in de regionale kranten hoe de wijnhandelaars in eerste instantie op het idee reageerden.

Ik hoor graag ook jullie eerste reacties, zowel van discogangers als van niet-discogangers.

Labels:

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Olivier,
't is zeker 1 april in Frankrijk? Dit kan toch niet waar zijn, met een rietje?

21/9/07 13:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Geweldig, ik was het ooit wel maar heb in geen jaren meer gediscogangd. Dus als ex: het lijkt me geweldig. Al was het maar om de van weerzin vervulde reacties, die ongetwijfeld komen, te lezen. Wijn ligt wat gevoelig geloof ik, we hebben al de wijn in pakken gehad, wijn met een schroefdop en wat mij betreft is dit weer een leuke innovatie. Wat wordt de volgende stap? iets met wijn en een usb-stick?
Wijnliefhebbers en -kenners: oh gruwel! maar wie weet hoe lekker wijn met een rietje is:-)
Benieuwd naar de conclusies van de Correspondent en zn buren.

22/9/07 08:03  

Een reactie posten

<< Home