maandag, oktober 08, 2007

Op vakantie

Tot 24 oktober ben ik op vakantie. Daarna weer als vanouds mooie verhalen en foto's uit Frankrijk en Parijs.

Labels:

30 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Alwéér op vakantie ?? !!
Je bent goed aangepast aan je gastland ;);)

8/10/07 17:00  
Blogger vaee schreef...

En nu maar hopen dat je weer een goed gevulde ijskast achter gelaten hebt voor je trouwe fans.
Nu kijken wie het eerst de sleutel vindt.;)Fijne vakantie Olivier.

8/10/07 18:08  
Anonymous Anoniem schreef...

Reste zen!

8/10/07 19:17  
Anonymous Anoniem schreef...

Correspondent, heel veel plezier! Het was wel handig geweest als je wat info had gegeven over je reisdoel, dan kunnen de raadplaatraders m/v vast gaan researchen op onmogelijke plaatjes van rare plekken;-) ...
Alle anderen: welkom in de koelkast!

8/10/07 20:09  
Blogger Simone schreef...

Ik krijg het al koud in het vriesvakje. Af en toe moet een ijskast ontdooid worden, dus laten we de deur maar op een kier zetten, zonder de stekker uit het stopcontact te halen. Ik wens de Correspondent ook een hele fijne vakantie. Tot over drie weken in het eierrekje.
Wie was er aan de beurt...???

9/10/07 01:10  
Anonymous Anoniem schreef...

Vorige keer dat we als vaste lezers overbleven in de koelkast van de Correspondent bij zijn afwezigheid hebben we de traditie van raadplaten voortgezet. Was leuk. Wat we nu ook zouden kunnen doen is Parijs-ervaringen uitwisselen. Ik denk dat veel mensen na een paar keer Parijs of na daar gewoond te hebben wel verhalen, ervaringen en tips over plekken, locaties, winkels, eettenten etc hebben. We kunnen associatief wat van die zaken hier uitwisselen. Dan vormen we tijdelijk even L'Association des Squatteurs du Frigo Correspondentiel. Ofzo iets.
Dan gebruiken we onze tijd nuttig terwijl de Correspondent uitrust. Lekker Hollands...:-)

9/10/07 11:07  
Blogger vaee schreef...

Ik ben dan wel geen Francofiel,maar deze site is erg gaaf. Hulde aan de correspondent want mijn interesse voor Frankrijk wordt wel opgewekt door zijn schrijven. Maar zonder raad de plaat had de correespondent niet weg mogen lopen en moeten wij de honneurs maar even waarnemen.
Ik ben hier eens een keer geweest op vakantie en vond het een bijzonder leuk optrekje. Met de link http://www.mijnalbum.nl/Foto-QCOUL6GV.jpg, staat de koelkast weer ff open succes mede fans.

10/10/07 22:39  
Blogger Simone schreef...

Tja Francois. Leuk idee.
De zojuist opgerichte A.S.F.C. zal echter niet veel aan mij hebben. Ik ben redelijk vaak in het bruisende Parijs geweest maar heb zo 1,2,3 geen bijzondere tip du jour. Misschien één van de andere membres???
En wat betreft vaee..ik doe mijn best. Een kleurenfoto was mooier geweest... Als je dit oubollige zwart-wit kiekje zoooo lang geleden gemaakt hebt dan zou ik hier niet moeten tutoyeren... Welkom bij de Association des Squatteurs Agées du Frigo Correspondentiel (A.S.A.F.C);-)))

11/10/07 02:52  
Anonymous Anoniem schreef...

nou die foto ga ik raden. Nu het zo stil is in de frigo geef ik dan maar het goede antwoord: Het is de Eglise de Saint-Jean-de-la-Campagne in het gelijknamige plaatsje in de Gers. Interessant detail is dat de toren in het midden later is bijgebouwd ten tijde van Francois Ier. In die tijd kwam het bouwen met 3 torens in zwang. Het is een mooi voorbeeld van provencaals-romaanse bouwkunst.

13/10/07 17:30  
Blogger Simone schreef...

Bedoel je niet Saint-Jean-de-la-Plaisanterie? En dan na de complete renovatie. Met een nieuw geveltje, torentje etc. Ik wacht op een meestertip. Maar in ieder geval doet er nog één een gokje...het is wel erg stil. Of voelen de overigen nog wroeging over de laatste bedrijfsovername???

13/10/07 20:09  
Blogger vaee schreef...

Echt veel reacties ben er stil van geworden. Het goede antwoord zat er nog niet bij. Tip de vroegere kasteelheer zijn naam, daar is het bij behorende meer naar vernoemd. Geliefde vakantie bestemming voor veel nederlanders.

14/10/07 11:54  
Blogger Simone schreef...

Eindelijk het 15e eeuwse kasteeltje gevonden. Chateau de Chalain. Heb daar ooit op 15-jarige leeftijd gekampeerd in Champagnoles. Ik geloof niet dat de kasteeltjes destijds op de agenda stonden. Wel het vieren van 14 Juillet met het bijbehorende vuurwerk...
En wat nu rest is de SILENCE??

15/10/07 21:15  
Blogger vaee schreef...

Felicite Simone, ik dacht al hoe kan je dit raden. Volgens mij is er nu alleen nog maar een ruine van dit eens mooie kasteeltje over. Ik had de foto zelf n.l. ook gegoogled. Nu van die 1947 foto's die je gemaakt hebt in Frankrijk, zal er best een bruikbaar zijn om ons weer een tijdje bezig te houden

16/10/07 21:37  
Anonymous Anoniem schreef...

Goed werk Simone! Ik ben benieuwd hoe je het stokje over neemt.
vaee, ga je nu een beetje van jezelf bloot geven? Bijvoorbeeld waar die bijzondere alias vandaan komt?

17/10/07 20:41  
Blogger vaee schreef...

Carl ja wat heb ik met Frankrijk.
Eigenlijk niet zo veel, ben er een paar keer op vakantie geweest, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ben dus geen francofiel zoals jullie allemaal zijn. Maar daarom vindt ik jullie nog niet slecht hoor.(grapje)Mijn interesse voor Frankrijk wordt mede door de stukjes van onze correpondent wel steeds meer gewekt. Hij schrijft interesante items. En zijn plaatjes raden als niet francofiel geeft natuurlijk een extra kick.
De bijzondere alias daar ben je wel nieuwsgierig naar toch? Maar ja als ik die vertel is deze niet bijzonder meer.Vooruit het is 2007 en moet je(bijna) alles kunnen zeggen daar (gaat} komt mijn geheim. Het zit n.l zo als ik een smsje van mijn grote liefde krijg staat er altijd vaee onder. Nu ik vond dat dus ook wel een toepasselijke alias, mocht ik de foto raden, want dan krijg je in ieder geval Voor altijd en eeuwig(e roem). Verder groet ik jullie allen vanuit het toch ook wel mooie nederland.

18/10/07 20:09  
Blogger Simone schreef...

Lettre pour les Squatteurs du Frigo Correspondentiel.

Voor degenen die huilend zitten te wachten op de terugkomst van de alom geliefde Correspondent hier een raadplaatje vanuit de groentelade van de koelkast. Waar heb ik deze foto genomen? http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHQP8SHK.jpg

18/10/07 22:43  
Anonymous Anoniem schreef...

Simone!! schande, om die arme correspondent zooo te beledigen tijdens zijn afwezigheid! Ik ken m niet persoonlijk, wil graag n keer een raadplaat winnen en dan n keer een betaalbaar glaasje goedkoop wit met m drinken in Parijs en van m horen over hoe het leven in Parijs is als je er woont, maar...ik zie die foto op zn weblog, dat rode haar...en dan zo'n raadplaat. Ik weiger principieel deelname!
:-)

19/10/07 17:06  
Anonymous Anoniem schreef...

Vaee, francofilie is te genezen, ben ik bang. Niet dat ik al helemaal zover ben, maar zo af en toe dienen zich positieve symptomen aan. Vooral als je in Frankrijk probeert te ondernemen is soms de wanhoop nabij. Wat leunen die fransen enorm op hun 'état' en wat zijn ze ziekelijk achterdochtig! Vol wanhoop beschuldig ik ze wel het laatste communistische land van Europa te vormen. Maar soit! Leuk dat je een tipje van de alias-sluier oplicht en toch wat te raden overlaat. Mag ik één van de e's in het frans vertalen als éternité?

Simone, op je foto moet ik nog even studeren. Even een poging om Francois te parodiëren: het is een havenplaats aan de kust, op de scheiding van land en zee waar regelmatig boten langskomen. Het is Port des Vagues. Biertje!

Francois,ik zie de belediging in deze foto niet. In tegendeel! De afgebeelde staat fier overeind, smetteloos, als een rots in de branding en vormt een baken voor de mensheid. Jammer dat net alle nobelprijzen zijn vergeven!

19/10/07 18:16  
Anonymous Anoniem schreef...

Simone, ik ben niet aan de beurt om te winnen, dus dat laat ik graag aan een ander over. Wel een vraagje. Heb je die vakantie ook die mooie dierentuin bezocht bij dat badplaatsje met een naam die zo aan exotische bomen doet denken? Mooi stukje kust maar wel zeeer touristisch. Ik koester mooie herinneringen. Lekker mouclade eten of oesters.

20/10/07 10:16  
Blogger Simone schreef...

Carl, in september is het toeristenseizoen gelukkig voorbij. Het vogelopvangpark is dichter bij dan de "niet bezochte" dierentuin, maar ook niet echt spectaculair. Ik denk dat Francois maar met de winnende oplossing moet komen. Al is het maar om de kwetsende opmerking van weleer een beetje goed te maken ;-)
wat romantisch = vaee = leuk verzonnen

20/10/07 11:57  
Blogger vaee schreef...

Simone,als ik de voorgaande stukjes lees, mag ik al helemaal niet meer mee doen voor de hoofdprijs. Maar volgens mij heb je daar in de buurt een lekker zoutkuurtje kunnen nemen toch? Je hebt gelijk dat Francois nog e.e.a. recht te zetten heeft!!!

20/10/07 14:50  
Anonymous Anoniem schreef...

O jee, ik heb volgens mij mezelve nog het meest beledigd hier (echte schorpioen he?) maar kennelijk heb ik ook wat goed te maken naar anderen. Ik ben even kwijt wie ik nu weer gekwetst heb maar bij deze hartelijk gemeende excuses en bedenk maar dat ook gekwetst zijn een keuze is:-)
De aanwijzingen zijn boeiend, dierentuin, exotische bomen maar mn intelligentie laat me weer ns in de steek. Dus wild gokkend ga ik voor Deauville. Phare de Deauville dan maar? Das trouwens de locatie -dacht ik- van de film Un homme et une femme, een van de allerallermooiste Franse films die ik op sombere dagen graag mag her-zien. Niet dat het helpt. En dat deuntje (Da-ba-da-ba-da) van Pierre Barouh zit dan weer dagen in mn hoofd.
Nog twee dagen dan is de Correspondent erweer, alles ordentelijk en iedereen weer als de sodemieter uit de frigo. En omdat ik wel weer iemand onaangenaam geraakt zal hebben zal ik de frigo wel even een sopje geven voor de post-vakantieboodschappen van de Correspondent.

22/10/07 13:39  
Blogger Simone schreef...

Bij deze maak ik de keuze de welgemeende excuses te aanvaarden, of waren die woorden niet voor mij bedoeld..? Deauville was wel de locatie voor de klassieker van Claude Lelouch, maar deze Phares zijn volgens mij nog nooit aan de wandel gegaan. Volg de vloedlijn maar een heel stuk zuiderlijker. Binnen twee dagen moet je dat wel halen, zodat je dan nog net op tijd klaar bent om de beloofde dweil door de frigo te halen...dabadabada. Bon courage!

22/10/07 14:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Na de opening van Batave zijn we met z'n vieren. Klein koelkastje? Buitenstaanders begrijpen het koelkastverhaal natuurlijk niet en blijven daarmee buitenstaanders. Correspondent is er niet en ik maak me eerlijk gezegd wat gedachten (mooi germanisme ?). Voor zijn vertrek komt Correspondent nauwelijks toe aan zijn blog, goede antwoorden op de foto's worden niet gehonoreerd en korte excuses met de belofte tot uitleg krijgen geen vervolg. Wereldnieuws over de intimiteiten van het Elysee wordt niet verslagen en een paar belhamels gaan weer met de blog op de loop. Hoe moet dit nu verder....

22/10/07 19:25  
Anonymous Anoniem schreef...

Las net ff in een kantoorpauze de woorden van Alain Finkielkraut over internet. De scholen moeten volgens hem gedebrancheerd worden. Maar ja dan kunnen ze zo'n leuke weblog als deze niet lezen. Ik snap de gedanken van Carl wel, maar laten we niet vergeten dat zo'n blog niet het echte werk van de Correspondent is, meer een soort hobby. En dat wat de belhamels in dit gedeelte uitvreten eigenlijk in de marge geschiedt (al is de plek in de frigo wel leuk. Er zijn de nodige webloggers die vanwege de vervelende -en erger- reacties op hun blogs de commentaar-optie hebben moeten afsluiten). Dus ik ben meer geneigd met genoegen te blijven lezen wat de Correpondent ons serveert (en dat mag van mij best zonder het gescharrel van Sarko en epouse) en te accepteren dat het soms wel en soms niet loopt met de blog. Mild he?
Hier op kantoor ontbeer ik een Bosatlas om de uitdaging van Simone aan te gaan, zo snel ik thuis ben ga ik zoeken!

23/10/07 11:46  
Blogger Simone schreef...

Ik ben het in het geheel met Francois eens. Meegaand he. Ook met de laatste regel. Valt Francois morgen op kantoor in slaap na de nachtelijke zoekactie in de bosatlas (vernieuwde versie??? die is heel dik), hoe legt hij dat dan uit aan zijn meerdere...

23/10/07 21:26  
Anonymous Anoniem schreef...

De Bosatlas (ooit op de verplichte boekenlijst en nu al heel lang een vaak geraadpleegde bron) én de ANWB-wereldreisatlas. Reizend vanaf Deauville naar het zuiden, met de vinger langs de kustlijn... hé, daar zijn we in Cherbourg, zou die leuke verkoopster van parapluus nog steeds zingend door het leven gaan? Ze doet me zo denken aan die verbijsterend mooie mevrouw die op franse filmgala's altijd naast Jack Lang zat....de ANWB-atlas kent zelfs icoontjes voor bezienswaardige vuurtorens...Concarneau, oh ja van Alain Stivell, muziek van mn eerste grote liefde....Belle Ile..daar kunnen ze in de En France altijd zulke mooie reportages maken....STOP! Les Sables d' Olonne. Natuurlijk geen idee of dat goed is, maar de naam is leuk & geestig, er is vast een dierenpark, ik hoop dat Carl er genoten heeft van de oesters, er moet op zo'n plek een vuurtoren staan, Simone heeft gemijmerd aan de voet van de vuurtoren en er een foto gemaakt.... Zo, en daarmee is er én een antwoord én mijn reputatie als Kansloze Raadplaatprutser opnieuw bevestigd. En wachten we af wanneer de jetlag van de Correspondent voldoende is afgenomen om de leiding hier weer te nemen. Tijd voor de cours de bilan van de Association des Squatteurs Agées et moins Agées du Frigo Correspondentiel (A.S.A.F.C). Ik vond het alvast wel weer gezellig in de frigo.

24/10/07 09:20  
Blogger Simone schreef...

Nog vlug even antwoorden al is de tijdslimiet verstreken...Helaas Francois je was zo dicht bij het goede antwoord. Droevig hoe jij je eigen reputatie beschrijft..Niet depressief worden hoor. Eén stap verder, voor de bewuste dierentuin rechtsaf, de brug over en dan was je op Ile d'Oléron beland.... Aan de westkant ligt het plaatsje La Cotiniere met de bewuste Phares. Dacht dat het niet moeilijk te googelen zou zijn. Aurey was destijds toch ook zo geraden. Door wie ook weer?? Enfin, @$*&$*oesters, heerlijke zee en bijna altijd mooi weer. Nog altijd zijn er de sporen te zien van de Ouragan die negen jaar geleden een spoor van ravage achter zich liet, en er voor zorgde dat de huiseigenaren landinwaarts ineens een huis aan zee hadden.. Niet zo'n mooi eiland als Belle Ile en Mer maar (nog) mooi van de eenvoud en voor zolang het nog duurt nog wat ongerepte natuur. Aan te raden om bij te komen van jetlags en zo. Je cherche la clé du frigo, en hoop dat de Correspondent een fijne vakantie heeft gehad.

24/10/07 10:34  
Anonymous Anoniem schreef...

Francois, vergeet die Bosatlas (welke generatie ben je trouwens? Ik ben geloof ik van de 47e druk). Gewoon Googelen op 'phare', dan naar images en vervolgens vind je rond foto 100 de betreffende vuurtoren prominent in beeld. Cacahouettes! De bedoelde dierentuin is overiges in La Palmyre.

24/10/07 14:49  
Anonymous Anoniem schreef...

De Correspondent is terug! zo blijkt uit een kleine bijdrage bij een ander bericht. Zit uit te vogelen hoe je digitale poutine maakt waarschijnlijk. Die cheddar erin lijkt me lekker.
Carl, mijn Bosatlas is nog ouder, druk 46, toen al lang niet meer door Bos zelf maar door Ormeling bij elkaar gekleurd. Ik was bij de 93e Phare-foto op Google gestopt, stom natuurlijk. Het zou bij de foto-opdrachten handig zijn dat er -net als bij die van Aurey- gewoon een lekker Googlebaar adres staat, dan kan ik nog ns winnen...
Het is herfst, ik zou wel ff door het Luxembourg willen wandelen...

26/10/07 10:24  

Een reactie posten

<< Home