maandag, november 19, 2007

Nog steeds staken in Frankrijk

Voor mij echter veel werk vandaag, vandaar weinig tijd voor nieuwe berichtgeving. Hier wel een link naar een analyserend verhaal over de huidige acties dat ik vrijdag schreef voor onder meer BN/De Stem.

Labels:

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Dit verhaal is ook geplaatst door de Gelderlander, twee volle pagina's met een nietje door je navel, maar wederom géén verwijzing naar je blog.

19/11/07 16:29  
Blogger Niels Janssen schreef...

Je schrijft in dit stuk 'driekwart van de studenten droomt van een baan als ambtenaar'. Heb je hiervan de bron bij de hand? Ik zou dit graag eens verder willen bekijken. Dank!

19/11/07 19:05  
Anonymous Anoniem schreef...

Niels, aardig dat je die driekwart letterlijk neemt. Als er 75,0% had gestaan had ik dat ook gedaan. Nu las ik 'driekwart' als 'een substantieel deel', want dat betekent het in het spraakgebruik voor mij. Net zoals mijn moeder vroeger zuchtte dat ze me alles 'zesendertig keer' moest vragen. Gelukkig was dat ook maar beeldspraak.

20/11/07 15:34  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ho, ho. Het gaat om 74 procent, die ik voor het gemak heb afgerond net driekwart. Ik weet dat een onderzoek is verricht tijdens de CPE-crisis en zal het nazoeken zodra ik tijd heb.

20/11/07 15:37  
Anonymous Anoniem schreef...

als je opzettelijk vaag wil zijn gebruik dan 'het meerendeel' ofzoiets. driekwart betekent toch nog altijd driekwart hoor.

20/11/07 18:56  

Een reactie posten

<< Home