vrijdag, januari 25, 2008

De man van 4,9 miljard


Dit is hem dan, Jérôme Kerviel (31), de man die ervan verdacht wordt de bank Société Générale 4,9 miljard euro lichter gemaakt te hebben maken. Ik was er gisteren bij toen de grote baas Daniel Bouton het een en 't ander toelichtte op het hoofdkantoor in La Défense.
Hier een foto uit zijn universiteitsjaren in Lyon. Hij is op het moment onvindbaar, maar zou zich volgens zijn verdediging ter beschikking stellen van justitie. Geruchten doen de ronde dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

Labels: , ,

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

U kent het principe van de "présomption d'innocence" neem ik aan? Of vindt u het uw journalistieke taak om van uw blog een digitale schandpaal te maken?

25/1/08 13:58  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Daar heeft het anoniempje geheel gelijk. In het verhaal voor de kranten waarmee ik bezig ben, spreek ik wel van een verdachte. Ik verander het.

25/1/08 14:02  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Voorts help ik de jongeman aan de nodige naams- en gezichtsbekendheid om na een paar jaartjes brommen een even succesvol te worden als Nick Leeson. Als hij schuldig zou blijken, uiteraard.

25/1/08 14:09  
Blogger Rene Smit schreef...

Deze foto staat ook in alle Franse media en is ook te vinden op Facebook. En waarom de SG zijn naam bekend heeft gemaakt? Waarschijnlijk omdat ze een gezicht nodig hebben die alle schuld op zich mag nemen.

26/1/08 02:33  
Anonymous Anoniem schreef...

Oei,... bijna vergeten een crimineel uitziende foto te maken als ik ooit nog criminele dingen ga uithalen. Tja,. aan dat soort dingen denk je niet he,.. ;-)

28/1/08 12:15  

Een reactie posten

<< Home