vrijdag, januari 18, 2008

Wat staat er op de foto? (46)


Hoera, ik heb een nieuwe camera. Hoera, ik ben weer eens op repo geweest buiten Parijs. Waar was ik de afgelopen dagen? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

18 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Nou, ook deze keer vast niet de slimste maar in elk geval de snelste:-)
Het zal wel niet Carcassonne zijn, dat is ook burcht-achtig, mooie stad waarvan ooit een tv uitzending van het Fete de la musique me deed besluiten erheen te gaan. Het bleek in het echt net zo mooi als op tv. Die cd van Stephan Eicher die hij daar opnam wilde maar niet wennen en het was er enorm koud vanwege de koude mistral achtige bergwind. Oh ja en ik ging door mijn rug wat niet praktisch is tijdens een rugzakvakantie. Een toch alleen maar positieve herinneringen. Maarre, het zal wel Sete zijn aan de Cote d'Azur. Ook leuk om heen te gaan op reportage...

18/1/08 14:14  
Blogger Hermieneke schreef...

't Lijkt wel zuidelijk te zijn, maar waar?

18/1/08 21:01  
Blogger Simone schreef...

Wel een jaloers makende foto hoor. Ik ga er ook vanuit dat ik het om en nabij mijn geliefde Languedoc moet zoeken. Dit wordt vannacht een gegoogle, maar hopelijk niet toute la nuit debout. Whatever, als dat de manteau de gloire oplevert moet het maar. Voorlopig vast een gokje: Perpignan?

18/1/08 22:48  
Blogger Gotze Kalsbeek schreef...

Misschien Antibes
Met o.a. het Chateau Grimaldi waar nu een mooi museum inzit met Picasso's , Giacometti's. Bovendien leuk uitzicht op zee

19/1/08 13:26  
Anonymous Anoniem schreef...

tussen marseille en de italiaanse grens gok ik...de gekleurde luikjes...italie...Nice?

19/1/08 18:56  
Anonymous Anoniem schreef...

mag ik twee keer meedoen? Toulon?

19/1/08 19:06  
Blogger vaee schreef...

Mijn computer heeft weer de nodige overuren gemaakt. Ik heb er vierkante ogen van gekregen.Voorlopig heb ik voor dit weekend mijn kerkelijke plicht gedaan, door alle kerk bezoeken die ik heb afgelegd. Maar de juiste heb ik waarschijnlijk niet kunnen vinden. Dus ook maar eens een gokje. Arles?

19/1/08 20:20  
Anonymous Anoniem schreef...

De koelkast raakt gelukkig weer gevuld met de vertrouwde bezoekers. Ik wil natuurlijk ook bijdragen en laat me inspireren door 'Tous pour la musique' de ode aan Michel Berger, waar ik op dit moment naar kijk op TV5. Ik houd het op de plaats waar deze geniale musicus bijna 16 jaar geleden veel te jong overleed: Ramatuelle.

19/1/08 22:06  
Blogger Rene Smit schreef...

Gefeliciteerd met je nieuwe D80! Ik ben jaloers :)

20/1/08 00:04  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Nog geen goede antwoorden helaas. Iedereen zit wel aan de warme kant.

20/1/08 01:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Volgens mij is het bijna bij ons 'in de straat'. Een kwestie van in Gap de route Napoléon opdraaien, 180 km naar het zuiden rijden, genieten van het mooie uitzicht en drie uurtjes later aankomen in.... Grasse!

20/1/08 11:07  
Anonymous Anoniem schreef...

Aanvullend: De kerk is de Cathédrale Notre Dame du Puy en je maakte de foto staande op de Boulevard Carnot. De exotische struiken op de voorgrond staan op de rond-point.

20/1/08 11:46  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Gefeliciteerd Carl. Het is Grasse. Later meer over mijn beweegredenen voor een bezoek aan de parfumstad.

20/1/08 12:59  
Blogger vaee schreef...

Carl je hebt het Gras weer voor onze voeten weg gemaaid. Maar bij deze van harte gefeliciteerd

20/1/08 15:25  
Blogger Simone schreef...

Gras cool van je Carl. Van harte!

20/1/08 19:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Carl is kennelijk echt even zn straat uitgereden....zoveel details kan je toch alleen ter plekke checken? Hulde!
Snap best dat de Correspondent een parfum voor Haar niet in zo'n onpersoonlijke megastore op de Champs-Elysees koopt maar er even wat moeite voor doet:-)

20/1/08 20:42  
Blogger Carl schreef...

Dank, jullie felicitaties ontvang ik in nederigheid... dacht ik even, maar dat klinkt me toch wat te calvinistisch. Francois heeft wel gelijk, een beetje local knowledge helpt wel, al ben ik niet de hele straat uitgereden. Kon dat maar! Ik zit al veel langer dan me lief is voor een project in NL en we smachten naar een spoedige retour.

Om de kosten voor onze Correspondent niet al te zeer op te laten lopen (samen met de Biche inmiddels toch al wel een aardige borrel) denk ik dat de volgende reis maar via Parijs moeten gaan.

Tot blogs!

21/1/08 19:42  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Soyez les bienvenus

22/1/08 13:43  

Een reactie posten

<< Home