vrijdag, april 25, 2008

Paris selon Gregoire


Jardin du Luxembourg. Foto en copyright: Emile Gregoire (Creative Commons not valid)

Met trots presenteer ik de nieuwste wekelijkse rubriek van Parijsblog, Paris selon Gregoire. Net als die andere Nederlandse wandelaar heeft Emile Gregoire de afgelopen jaren Parijs doorgestruind.
Waar Adriaan van Dis dat deed met zijn blocnote, nam Gregoire zijn fotocamera mee. Het resultaat ziet u voortaan iedere week (ik probeer iedere vrijdag) op dit blog. Gaat u ook zeker eens op zijn site kijken, waar u kunt zien dat zijn camera ook buiten Parijs functioneert.

Labels: ,

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Mooi! in tegenstelling tot die andere vreselijke rubriek met die onmogelijke foto's:-) is dit een rubriek met alleen winnaars...de foto's op Gregoire's site zijn lekker gewaagd in een soort cinemascope-formaat en als we die kwaliteit hier gratis-en-voor-niks thuisbezorgd krijgen, moét dat het aantal lezers van dit weblog nog verder vergroten.

25/4/08 18:48  
Blogger emile schreef...

Francois, ondanks dat dit geen raadplaat was, heb je nu toch een biertje gewonnen. Met de fotograaf helaas want Olivier kan ik je niet zomaar aanbieden...

26/4/08 00:46  
Blogger François schreef...

Oops, had me niet gerealiseerd dat de createur van al dat moois meeleest. Dat biertje hou ik graag tegoed, al ben ik er wel voor dat we dan in geheel Nederlandse stijl de rekening delen en aan de ober vragen of iedereen apart kan afrekenen:-)
Je (Emile) foto's, met name waar je het winterlicht vastlegt, zijn echt heel erg mooi, Ile des cygnes bijv en mijn absolute favo is de rue de grenelles, daar hoor je de muziek van Miles voor L'ascenseur al meteen bij. Heb even gekeken op de site maar de aankoop van foto's voor pakweg een corporate powerpointpresentatie lijkt simpeler dan die van een print voor aan de muur. Bestaat die optie ook?

26/4/08 10:27  
Blogger emile schreef...

Natuurlijk, Francois, alles is mogelijk zolang de voorraad strekt: elke foto druk ik 25 keer af en dan houdt het op. Zou je me even kunnen mailen hierover? Je kunt mijn contactgegevens van m'n website halen en me via mijn site ook bereiken.

Dank in elk geval voor je lovende woorden! De foto van de Rue de Grenelle hangt in juli overigens ook op een expositie over Frankrijk in Dublin. Goed gekozen: het is ook mijn favoriet.

26/4/08 12:55  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Hier gebeuren mooie dingen. Erg fijn.

26/4/08 12:59  

Een reactie posten

<< Home