woensdag, mei 14, 2008

Wat staat er op de foto? (58)

Maandag muziekdag gemist (met dank aan trouwe lezer François toch niet helemaal) en nu ook al bijna woensdag fotoquiz. Op de valreep toch nog iets te raden. Waar was ik? De fotoüploader doet het even niet, maar hier zie je de foto. Spelregels en prijs: hier.

Labels:

10 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Welaan, mijn Volk denkt wel dat ik hier in het Hiernamaals slechts ledigheid ken. Maar dan denken de mensen toch verkeerd. Jawel ook hier hebben we internet, en dat lezen we ook. 'Mulles is vulles, Reve, da's pas leven, en met Olivier heb je toch plezier', zo zeggen we hier wel eens.
Zo'n nette christelijke jongen, die de moeite neemt helemaal naar Machelen-aan-de-Leie te reizen om het tijdelijk monument te mijner nagedachtenis te bezoeken. Ja mensen, als ik tijd van leven had gehad, zou het standbeeld van de Moeder der mensen er al eerder hebben gestaan. Maar zo lopen de dingen in het leven niet.
Mooi toch dat er, nadat ik linea rectum naar de hemel ging, ware liefhebbers waren die te mijner nagedachtenis een beeld van de heile Maagd plaatsten. Dan zien de mensen ook nog eens echte kunst, denk ik wel eens. Zo'n begrijpelijk kunstwerk, toch heel wat anders dan die communistische troep die met veel subsidie overal worden neergezet. Dit beeld is het dus, op de electrische afbeelding van de Correspondent, van de Medeverlosseres, geplaatst in Machelen. Ze zeggen dat er des avonds jonge knapen komen, en dat ze soms ontuchtige gedachten krijgen. Dat is niet mooi van die knapen. Ik zal er te zijner tijd Matroos Vos eens naar vragen.
GR

14/5/08 20:42  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit zou wel eens het beeld van het herderinnetje Benoite Rencurel kunnen zijn in het Bedevaartsoord Notre-Dame du Laus (Hautes-Alpes). Een van de vier door de Kerk erkende Maria verschijningen in Frankrijk.

Actualiteitswaarde van de foto? Hoewel de Maria verschijningen zouden hebben plaatsgevonden tussen 1664 en 1718, heeft officiele erkenning door de Kerk pas vorige week plaatsgevonden.

Remko

15/5/08 12:01  
Anonymous Anoniem schreef...

Zou het niet Theresia van Lisieux
kunnen zijn. 13 mei is een belangrijke dag in haar leven geweest. Dus je moet dan denken aan Alencon

hg janA

15/5/08 12:32  
Anonymous Anoniem schreef...

Als rechtgeaarde protestant moet ik mijn meerdere erkennen in Remko. Knap gevonden.

janA

15/5/08 12:48  
Anonymous Anoniem schreef...

De oplossing van de grote Volksschrijver lijkt me hors competition. Trouwens niet erg geloofwaardig dat hij het fraaie verhaal over het herderinnetje aan wie de Medeverlosseres verscheen niet kent. Mijn ideeen gingen in de richting van Lourdes of Nevers. Plaatjesgoogle op Bernadette e.d. leverde een onafzienbare rij katholieke überkitsch op. Brr, de vullingen spontaan uit mn tanden.
Maar Remko heeft zo te zien enorm gelijk. Benoîte Rencurel, dat lijkt de oplossing. Notre-Dame du Laus qua locatie. De monniken van het locale klooster hebben moderne bezigheden: "Om in hun behoeften te voorzien hebben de monniken verschillende ateliers ingericht:
waaronder Desktop Publishing (DP)".

Trouwens, zoals zo vaak denk ik nu ook: hoe komt hij (in dit geval Remko) erop. Zou de werkwijze naar de oplosssing niet standaard vermeld kunnen worden, ik snap het heel vaak niet. Remko hulde, en in dit geval mogelijk niet alleen eeuwige roem en het welbekende drinkgelag met de Correspondent maar ook nog het Eeuwig Leven.

15/5/08 15:46  
Blogger vaee schreef...

Ik denk ook dat Remko de juiste heide bewandelt heeft. Anders had hij nooit het herderinnetje gevonden. Van mij mag je vast plaats nemen Remko, om op onze correspondent te wachten. Zodat je de prijs in ontvangst kan nemen.

15/5/08 20:12  
Anonymous Anoniem schreef...

Tja, en weer is er in no-time een plaatje voorbij. Waar moet je als Correspondent nu nog naar toe?? Remko, knap werk en vooral goed de actualiteit bijgehouden. janA, nu snap ik waarom je stiekem op de achterkant van de foto's kijkt. Zondag wel weer vooraan, hè? Francois, je bent weer uit Zeeland terug! VAEE, waar bleef je al die tijd? Groeten, Carl (hors competition).

15/5/08 22:01  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ondanks een lovenswaardige poging van Gerard Reve (vermoedde altijd al dat hij trouw lezer was) gaan eeuwige roem en desgewenst een kop koffie naar Remko. Later meer over Benoîte.

16/5/08 08:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Gefeliciteerd Remko.

Simone

17/5/08 00:28  
Anonymous Anoniem schreef...

Jammer dat nu juist de foto die genomen is op een half uurtje fietsen van ons franse thuis niet op de site staat. Daarentegen voelt het natuurlijk wel bijzonder dat er is vastgesteld dat de Heilige Maagd zich met enige regelmaat in je achtertuin laat zien. Als m'n oma dat had geweten...

18/5/08 13:45  

Een reactie posten

<< Home