woensdag, juli 23, 2008

Wat staat er op de foto? (68)

17 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Het lijkt een inkopper, Port Gribaud, maar het is hem niet, of ik moet me toch sterk vergissen.

24/7/08 01:29  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit doet me zeer sterk denken aan Port Saint Louis du Rhône. Ik heb even geen tijd om bewijs bij elkaar te googlen dus het blijft een gok.

24/7/08 10:10  
Blogger vaee schreef...

Voorlopig kan ik er nog geen Port van brouwen dus ga ik maar voor Cassis.

24/7/08 21:17  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Google Maps herkende Port Gribaud niet en vermoedt dat je Port Grimaud bedoelt. Dat vermoed ik dan ook maar. Alle gokjes zijn meer dan 500 km van de plek verwijderd waar ik was.

25/7/08 00:39  
Blogger emile schreef...

Cassis is veel te mooi om zo'n lelijk plaatje te schieten; Carl kwam wat dat betreft al dichter in de buurt. Maar de correspondent stuurt ons verder weg.

Een beetje vervallen haven ergens vanaf Bordeaux en noordelijker dus, waar een verhaal te halen valt. Dieppe wellicht? Daar licht voldoende historie voor een interessant verhaal waarin wellicht zelfs plaats is voor onze vaderlandse oorlogsbodems uit 1694.

25/7/08 10:45  
Anonymous Anoniem schreef...

Hé meneer De Fotograaf, zo lelijk was het daar niet. En bepaald warm zit je ook al niet. Het is dat mijn blog vandaag weer wordt opgesierd door zo'n fraaie kiek, maar anders zou ik een ban instellen (als ik dat zou kunnen...)

25/7/08 11:17  
Blogger Simone schreef...

Misschien Collioure?

25/7/08 11:58  
Blogger emile schreef...

Vergeeft u mij toch, oh Correspondent, ik wist niet beter...

Laatste gok voordat ik voorgoed verbannen word... net iets meer dan 500 kilometer van de meest westelijke haven van Carl en uiteraard van ongekende schoonheid, hetgeen fraai tot uitdrukking komt in de sfeervolle opname die wij allen gelukzalig mogen aanschouwen op dit vol prachtig proza gevuld hoekje van het wereldwijde web: La Rochelle, alwaar onze Correspondent zilte tranen liet om de massale mysterieuze oestersterfte.

Beter?

25/7/08 13:26  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dat klinkt beter, Fotograaf. De zilte tranen die ik liet, komen spontaan terug bij het lezen van zoveel oprechte berouw en zo'n fraaie reactie. Bovendien zit je dit maal een stuk dichterbij.

25/7/08 13:34  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

O ja, voordat het hier een 1-2tje dreigt te worden tussen Fotograaf en Correspondent: Collioure is vrij lauw, zeker voor een raadplaatheilige :> (of zoiets)

25/7/08 13:36  
Blogger Kantoormeisje schreef...

Het eerste wat in me opkwam was Sète, maar waarom weet ik niet.

25/7/08 13:52  
Blogger emile schreef...

Uitgeput van emotie dat de Correspondent mij niet verbannen heeft kom ik met mijn finale antwoord, ditmaal helaas zonder lof der zotheid:

Ik meen hier Saint-Martin-de-Ré te herkennen.

P.S. Waar is François eigenlijk?

25/7/08 16:25  
Blogger vaee schreef...

Emile,bravo gefeliciteerd.Deze stond ook bovenaan in mijn plossingslijst maar er kan er maar een de eerste en beste zijn.

25/7/08 16:50  
Blogger Simone schreef...

Emile, chapeau!
Het kwam me redelijk bekend voor maar desondanks drong het niet tot me door. Flink balen! Ik ben daar een paar jaar geleden een week geweest, zo zie je maar dat niet alle indrukken blijven hangen. De laatste jaren verblijf ik regelmatig op het naastgelegen ile d'Oleron. Net zo mooi, net zo eilands. Beide eilanden zijn zeer favoriet bij de Parijzenaren. Ik zie dat de Correspondent al helemaal ingeburgerd is.

25/7/08 21:45  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Saint-Martin-de-Ré is het juiste antwoord. Félicitations Emile !

26/7/08 13:05  
Blogger emile schreef...

Dank, Vaee, Simone & Correspondent!

Simone, ik begrijp wat je bedoelt. Ook deze tweede victorie (ik ga straks even een koperen plaatje onder de Arc de Triomphe schroeven) betreft, net als onmogelijk Frans Guyana alweer heel lang geleden, een regio waar ik nog nooit ben geweest; als ik ergens wel ben geweest sla ik de plank finaal mis...

26/7/08 14:08  
Blogger François schreef...

Emile, diep respect voor je vindingrijkheid om onbekende plekken toch te achterhalen. Het blijft merkwaardig dat je vooral scoort op plekken die je niet kent. Het lijkt een soort geografische helderziendheid. Yomanda meets Google Maps, zoiets.
Geniet van de roem!

26/7/08 20:34  

Een reactie posten

<< Home