woensdag, juli 16, 2008

Wat staat er op de foto? (67)

14 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Duidelijk de rue Sainte Simone Savante in Necherchepas/Savoir. Onder de rook van Pierrelatte en besproeid door het afvalwater van Bollène, vandaar de bizarre kleuren. Morgen 'doe' ik een dagje Wallonië, ik zie morgenavond wel wat de goede oplossing is. Langer kan het haast niet duren, toch?

16/7/08 00:35  
Anonymous Anoniem schreef...

En zo zit je dus midden in de nacht trottoirbanden te vergelijken. Ik ga voor Tarascon!

16/7/08 01:49  
Anonymous Anoniem schreef...

8:45 en fraincois is nog niet gesignaleerd? Die rijdt nu door het zuiden van Frankrijk om google/maps te controleren!

Ik doe een gooi, Foix! omdat de correspondent weer eens een artikeltje over de tour dopage schrijft.

16/7/08 08:48  
Blogger emile schreef...

Avignon. Sinds het lekkende kernafval geven de muren daar duidelijk meer licht dan voorheen. Ik hoop dat de correspondent niet zelf ook fluorescerend groen ziet?

16/7/08 09:06  
Blogger François schreef...

Dat gedoe met Maigret werkte niet, we moeten wellicht Hercule Poirot te hulp roepen. Hij is meer van de scherpe analyse, de psychologie en de messcherpe redenering.
Poirot draait aan de punten van zijn snor, veegt een denkbeeldig stofje van zijn mouw en steekt van wal (het Franse accentje moet je er even bijdenken): 'Mesdames, messieurs, we moeten ons als het ware verplaatsen in de psyche van de Correspondent. Hij is in Avignon, dat blijkt uit zijn blogue d'internet. Het is druk, het is altijd druk in Avignon tijdens het festival. Al zijn er ook kleine straatjes, niet ver van de Place de L'Horloge, waar je soms maar één voorbijganger ziet. De Correspondent moet terug naar Parijs om het Bal des Pompiers bij te kunnen wonen. Maar hij beseft ondanks de warmte dat het na 14 Juillet en alles wat daarbij komt, weer gewoon woensdag wordt, de dag van de Photo de Devinage sur le blogue.
Slepend met zijn bagage, laptop, camera, snoertjes en kabels dwaalt hij door de rustige straatjes van Avignon. Piekerend over de visuele beproevingen die hij zijn trouwe lezers gaat voorschotelen. Dat concept van de bananenrepubliek bevalt me wel, denkt hij. Hij gaat de hoek om in de rue Vice-Légat. En plots, daar, op dat huis op de hoek, daar ziet hij het! Een naambordje, een bijna ultiem naambordje voor de naam van de straat voor de Photo de Devinage: de rue de la banasterie. Dat is een fraaie samentrekking, denkt de taalliefhebber, van bananenrepubliek én van hysterie, de gekte die bij mijn lezers uitbreekt als de raadplaat online gaat. Hij pakt zijn Nikon en maakt de foto, zorgvuldig vermijdend dat er herkenbare elementen op staan.
'Le TGV a destination de Paris est annoncé voi 6' klinkt het even later op het station van Avignon. Tevreden zakt de Correspondent in de kussens en denkt: zo, die raden ze nooit...
Maar, mesdames, messieurs, dan heeft hij buiten de hersencellen van deze Hercule gerekend.
La solution est lá!

16/7/08 10:47  
Blogger vaee schreef...

Waar was je,ik denk in Saint-Tropez

16/7/08 19:49  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik hoop dat Carl gelijk heeft, omdat er dan reeds een straat naar mij vernoemd is...
Maar als ik mijn eigen hersencellen achterna fiets dan gok ik op Orange, door de oranje gevels die wel eens een stille hint zouden kunnen zijn.

Simone

16/7/08 20:03  
Blogger Carl schreef...

Sorry, vrienden, dit valt me wel een beetje tegen. Vanochtend vroeg bleek al dat er niemand zijn/haar nachtrust op het spel gezet had om te pogen deze editie te winnen, maar nu, 14 uur en -voor mij- 800km later nog steeds niet meer dan wilde gokken, al dan niet verpakt in een mooi verhaal. François laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Uit doorgaans betrouwbare bron (hijzelf op franseslagomdearm) vernam ik dat hij bij het schrijven youtube-filmpjes draait met mooie jazzmuziek. Zou dat het geheim zijn? Maar goed, ik sla ook maar een -franse- slag: Apt. Niet de eerste keer dat ik die plaats noem, maar ooit zal Oli4 er toch wel komen, lijkt me. Niet per trein, want het station aldaar is alleen voor goederen.

16/7/08 20:21  
Anonymous Anoniem schreef...

Hmm, twee dingen. Links twee nog net zichtbare rose, zijn het rozen? Een keurige, met dank aan een of ander Europees fonds, nieuwe bestrating, met daarop een zwierige, misschien wel verliefde jongeman.
Best wel moeilijk deze. In de blind: Bonifacio Corsica, le vieux bourg.

17/7/08 01:04  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Mark wint, gefeliciteerd! Het is Tarascon, het stadje waarnaar ik zaterdagnacht uitweek omdat alle hotels in Avignon vol zaten. De uraniumvervuiling blijft - hopelijk - beperkt tot Bollène.In mijn tas was mijn toestel op het verkeerde standje geschoven, vandaar de nogal vreemde kleuren. 'Amateur', zou Sarko zeggen.

17/7/08 01:49  
Blogger François schreef...

Mark, het werk aan de trottoirtapes heeft in elk geval tot iets geleid: legion d'honeur correspondentiel lijkt me toch de minst denkbare onderscheiding. Carl, niet in de rij gestaan voor een Iphone? Dan kan je tijdens lange reizen gewoon blijven internetten. Maar ja er zal wel geen antenne staan in Apt:-)
Correspondent, als je binnenkort Sarko interviewt is ie deze visuele faux-pas allang wer vergeten, en wij belonven niks te zeggen!

17/7/08 08:51  
Blogger Carl schreef...

Knap hoor, Mark! Toen ik schreef dat niemand zijn nachtrust opofferde om te winnen had ik jouw bijdrage over het hoofd gezien. François, als Apple-gebruiker sinds 1986 had ik inderdaad al een iPhone moeten hebben maar ik ben niet zo'n early adaptor. Heb wel stomtoevallig gisteravond mijn oude macje uit de kast gehaald om aan het vriendje van mijn dochter te laten zien wat de mac al kon toen windows nog bijeengejat moest worden.

17/7/08 10:48  
Blogger vaee schreef...

Mark knap gevonden. Gefeliciteerd!!
En ik maar zoeken naar rue avec maison orange?? Dit was dus best misleidend, daarom erg knap dat je het toch en snel gevonden hebt.

17/7/08 11:26  
Blogger Simone schreef...

Misleidende kleuren. Ja ja?! Wat een beetje zonlicht kan doen, dacht ik nog. Gelukkig dat het geraden is door mark, want wat zou ons de volgende keer te wachten staan als zou blijken dat een verkeerde stand de manier is om een foto onraadbaar te maken...
Mark, gefeliciteerd!

17/7/08 12:22  

Een reactie posten

<< Home