zaterdag, juli 26, 2008

Barack Obama op Elysée, Parijsblog was erbij

Ook ik ben gezwicht voor de Obamania. Gisteren was ik bij de persconferentie op het Elysée na de ontmoeting tussen Nicolas Sarkozy en Barack Obama. Wat een uitstraling heeft de man die hopelijk de nieuwe president van de VS wordt. Sarko stond als een kind te glunderen toen hij complimentjes kreeg van de Obama. ‘Wat eet u om zo energiek te blijven?’, wilde Obama onder meer weten.
De Democratische presidentskandidaat complimenteerde Sarko met zijn keuze om tijdens een bezoek aan de VS in 2006, toen Sarko nog minister van Binnenlandse Zaken was, twee senators te ontmoeten: John McCain en Barack Obama. Het was toen allerminst de verwachting dat zij de eindstrijd om het Witte Huis zouden voeren dit najaar. Obama: ‘Dus als wilt weten hoe verkiezingen verlopen, vraag het Sarkozy.’ Die bleef glunderen. Net als ik, kritische journalist als ik ben.

Vandaag een stukje in het FD. Foto: Jurvetson

Labels: ,

11 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Dames en heren lezers van dit blog. Vandaag spreek ik tot u niet alleen als raad(eloze) plaatrader maar als zelfbenoemd MC. De Correspondent is heden jarig! We weten allemaal hoe ijdel hij is dus zijn leeftijd zal ik niet onthullen, maar stel je voor hoe leuk het zou zijn als de leden van het gemengd koor van lezers allemaal individueel even voor hem zingt zodat er een collectief idee van felicitatie ontstaat. Zingt u even mee?
"Joyeux anniversaire, joyeux anniversaire (harder!), joyeux anniversaire CorresPONdent, joyeux anniversaire."
Ik hoorde de bassen Carl (jammer, niet helemaal zuiver) en Emile (maar goed dat fotograferen je wel goed afgaat) en de sopranen als Vaee en Simone (het klonk engelachtig, dames). En ook alle andere meezingenden: geweldig gezongen.
Trek de sjampie open, neem een ijskoude rosé of een cola light (dames) danwel zero (heren)
en drink op de gezondheid van de Correspondent.

26/7/08 13:55  
Anonymous Anoniem schreef...

Driewerf Hoera! Kom op, kinderen van het vaderland! Guillaume D'Orange aussi! Het bouwjaar verraadt hij zelf. Volgend jaar een jubileum, dus. Na alle starbucks zijn we inderdaad (idd in hedendaags jargon) wel aan champie toe. Leve de koni...herstel...presi... correspondent!

26/7/08 14:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Van harte Olivier! Je staat dus op de verjaardagskalender van Francois. Zou je in de keuken, slaapkamer of aan de toiletdeur hangen? Wel attent van hem om hier aan te denken. Chapeau!

Vanaf het schamele balkon van de ambassade mijn engelachtige sopranenstemmetje ten gehore gebracht. Lang zal hij leven!!!
Ik ben tevens zo vrij geweest ook Obama en Sarkozy van dit heugelijke feit op de hoogte te brengen. Misschien krijgt onze Correspo een leuk smsje van ze. Staat altijd leuk in je c.v.

Francois, niet zo fijnzinnig dat van die sopraan van Vaee??
Ik kan het misss hebben maar volgens mij is Vaee meer van de bassss.

Simone

p.s. Mannen vergeten toch bijna altijd verjaardagen ;-)

26/7/08 22:20  
Blogger vaee schreef...

Hoi correspondent van harte gefeliciteerd, gratuliere, felicite,bonne anniversaire zo nu kan het wel weer.
Neem er nog maar een van mij, santé.
Lees ik ook nog en passant, dat mannen bijna altijd de verjaardag vergeten. Francoise heb je ons dan al die tijd voor de gek gehouden?
In ieder geval olivier een gezond en werkzaam en een amoureus jaar.
Francois of Francoise nog een fijne vakantie-))

26/7/08 23:33  
Blogger François schreef...

Oops, als ik Vaee in het verkeerde stemvak had gezet, excuus. Met zo'n groot koor gaat dat wel eens mis. Zowel verjaardagskalenders als verjaardagvergetende mannen zijn een beetje uit de tijd. Voor de kalender zijn moderne oplossingen op het web, en ook de moderne man verandert. Een Beckham-achtige metroman mag ik mezelf volstrekt niet noemen dus hou het er maar op dat ik een RER-man ben. En RER-mannen vergeten nooit verjaardagen. Maar laten het dopje van de tandpastatube wél altijd slingeren.

27/7/08 08:41  
Anonymous Anoniem schreef...

Ja, en vrouwen generaliseren. Altijd!
;-)

27/7/08 12:21  
Blogger vaee schreef...

Als wij het dan toch over vrouwen hebben.
Vrouwen generaliseren die? Ik denk eerder dat zij de eigenschap hebben, om te kijken wat de slechte eigenschappen van de man zijn, toch?
Of ja gelijk hebben of gelijk krijgen is ook een punt;-)
En oh ja Francois je hebt er wel lang over gedaan, om het te ontdekken, na diverse hints van mij.

27/7/08 13:42  
Blogger Simone schreef...

Mijn visie: Carl generaliseert zelf dus ook, RER-mannen schrijven soms rère verhoaltjes, moderne vrouwen draaien geen dopjes meer op tandpastatubes en bovenal hebben vrouwen 'altijd' gelijk ;-)
Hier hoeft niet op gereageerd te worden: ik heb graag het laatste woord, net zoals vele vrouwen dat graag hebben...

27/7/08 16:16  
Anonymous Anoniem schreef...

Sorry, Simone.

27/7/08 16:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Ach ja, misschien is Francois wel heel goed in het raden van geslachten van Franse woordjes.

28/7/08 00:46  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Beter laat dan nooit: dank voor de felicitaties!

1/8/08 08:42  

Een reactie posten

<< Home