donderdag, maart 05, 2009

Wat staat er op de foto? (75)

Photobucket
Foto: Olivier van Beemen

Wat staat er op de foto en waar is die genomen? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

8 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Lastig, een eerste zoekactie met heel, heel veel plaatjes in flickr en google leidde nog niet tot enig inzicht. Wat doet de mevrouw, wat heeft ze in haar hand en waarom heeft het jongetje zo'n rare hoed op. Mijn kennis van mythologie schiet ernstig te kort.
Of zou het zo kunnen zijn dat de zuil rechts op de foto het eigenlijke monument is en dat de dame met kind meer een soort support-act zijn?
Nou ja, kortom geen idee. Omdat in alle reisgidsen staat dat het Parc Jourdan 's middags wordt bevolkt door nanny's met hun oppaskinderen hoe ik het voorlopig even op een standbeeld voor de nanny's, Parc Jourdan.

5/3/09 21:49  
Blogger François schreef...

Brr....stupide...en waar ik Parc Jourdan zei, bedoelde ik Parc Monceau. En ik zet mezelf in. Als joker:-(

6/3/09 08:40  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik denk: Champs de Mars, het Monument des Droits de l’Homme et du Citoyen.
Wist niet dat er zoveel beelden en gedenkplaatsen waren in Parijs. Het zoeken is een ware cultuurreis. Je komt er gelijk achter waar de meeste toeristen hun fotos maken. Ongelooflijk hoeveel dezelfde opnames.
hg janA

6/3/09 10:29  
Anonymous Anoniem schreef...

Voor de liefhebbers is hier een uitleg vh monument: http://www.societe-perillos.com/myst_merid.html
janA

6/3/09 10:33  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het Fenomeen heeft gesproken. Knap werk, JanA

6/3/09 10:38  
Anonymous Anoniem schreef...

Deze link is beter: http://www.rennes-le-chateau-archive.com/index.htm?id=monument_droit_de_lhomme_1.htm
janA

6/3/09 10:50  
Blogger François schreef...

JanA, van harte, briljant gezocht en gevonden. Het was de 75e dus ook een beetje een kroonopgave.

6/3/09 11:14  
Blogger Simone schreef...

Gefeliciteerd Jan A

6/3/09 18:54  

Een reactie posten

<< Home