zaterdag, mei 16, 2009

Toon Hermans onderwijst Frans

De Franse taal is helemaal niet zo moeilijk als veel mensen denken, vraag maar aan Toon Hermans. Ik vond dit filmpje op zoek naar de favoriete Franse film van trouwe reageerder François met Arjan Ederveen en Tosca Niterink (dat ik nog niet gevonden heb). Ik probeer er een nieuwe wekelijkse rubriek (werktitel en tag: 'gekke Fransen') van te maken, iedere zaterdag een grappig filmpje waarin Frankrijk een rol speelt. Tips, ook van Engelse of Amerikaanse cabaretiers of wellicht grappige nieuwsberichten, zijn welkom. Liefst per mail, dan zijn ze nog niet 'verklapt'. Ik heb al veel leuks gevonden, dus de komende weken staan in ieder geval volgeboekt.

Labels: , , ,

1 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Leuk idee! Ik heb me inmiddels ook suf gezocht naar het filmpje van Ederveen/Niterink met de Franse cinema-persiflage. Ik heb het maar één keer voorbij zien komen. Ze deden ook eens een geweldige persiflage op de Bergman-films met dramatische blikken, onverstaanbaar Zweeds en kek vormgegeven depressie.
Er zijn 2 dvd's van Creatief met Kurk, maar over wat daar op staat in online niet zo veel te vinden.
Het wordt zoeken naar geinige clips voor deze rubriek, ik zal eens n duik op het Web maken.

16/5/09 11:38  

Een reactie posten

<< Home