woensdag, september 30, 2009

Laatste nieuws: Potteriaanse taferelen in Amsterdam

Potteriaanse taferelen op dit moment hier in Amsterdam. Veel boekwinkels openen vannacht uitzonderlijk om twaalf uur 's nachts de deuren en sinds sluitingstijd vanmiddag hebben zich lange rijen gevormd. Vanaf donderdag 1 oktober mogen boekhandels In Parijs verkopen, het langverwachte debuut van journalist en nu ook auteur Olivier van Beemen.
'Ik moet een eerste druk van In Parijs zien te bemachtigen,' zegt Evert, een opgeschoten jongen uit de kop van Noord-Holland. Hij staat sinds half zeven voor deur, maar heeft alsnog enkele tientallen wachtenden voor zich. Hij betreurt het dat de lokale boekhandel in Schagen niet meedeed aan de actie. 'Niet zozeer voor mezelf, voor dit evenement kom ik graag naar Amsterdam, maar vooral jammer voor hen natuurlijk. Al die omzet die ze mislopen.'
Het Amsterdamse vriendinnengroepje waarvan Marjet en Eefje het middelpunt vormen, ginnegapt. Ze hebben alvast een glaasje brouilly gedronken om in de juiste stemming te raken. Ze vertrekken morgen met de trein naar Parijs en weigeren af te reizen zonder een exemplaar van In Parijs.
'Eigenlijk wilden we met de nachttrein,' verwijst Eefje naar een van de schaarse details uit In Parijs die al zijn uitgelekt, maar die bestaat niet meer. 'We nemen in elk geval een duik in de Seine,' vult Margreet haar vriendin aan.


Enfin, u begrijpt het al: u krijgt een een warme groet uit het dromenland van uw correspondent. Maar morgenochtend ligt In Parijs toch echt in de winkel. Zelf heb ik het boek al in handen gekregen op de boekpresentatie die gisteren plaatsvond. Het ziet er erg mooi uit en ik ben er heel trots op. Maar daarover later meer. Voor alle laatste nieuwtjes en gesigneerde bestellingen: inparijs.nl, zegt het voort...

Foto: Kaptain Kobold

Labels:

3 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Zoals wel vaker gebeuren de dingen in Amsterdam net wat later dan in Rotterdam. Marjet, Eefje en Evert mogen dan gisteravond in de rij hebben gestaan voor In Parijs, in mijn mailbox had ik om 16.28 u woensdagmiddag 30 sept reeds de melding dat de Rotterdamse Selexyz mijn bestelde exemplaren al had en ik ze kon afhalen.
Gaat het hier om typisch Rotterdamse doortastendheid of is er sprake van een flagrante schending van het embargo dat tot 1 oktober gold?
Ik zag net dat de NS de HSL Frya uit bedrijf heeft genomen voor 2 dagen. Ze zeggen vanwege storingen maar de echte reden is dat reizigers allemaal zo verdiept waren in hun nieuwe In Parijs dat men voortdurend vergat uit te stappen. De aantallen passagiers tussen Rotterdam en Amsterdam v.v. cumuleerden zo sterk dat het niet verantwoord bleek de trein te laten rijden.
Enfin, Nederland is in de ban van het Boek. Eens kijken wat de Franse vertaling gaat doen....


Ik bedoel maar...

1/10/09 10:53  
Blogger Jimmy schreef...

je ne comprend rien à ton blog mais ça fait plaisir de te retrouver !

1/10/09 10:56  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Plaisir partagé ! Apparemment Google Traduction fait parfois un assez bon travail...

18/10/09 14:09  

Een reactie posten

<< Home