woensdag, december 14, 2005

Voorpagina

Een keer per maand krijg ik van de GPD een grote envelop opgestuurd met alle geplaatste verhalen die ik heb geschreven. Altijd leuk om te zien wat in welke aangesloten krant geplaatst is en op welke manier. Dankzij de rellen in de Franse voorsteden was de envelop die vandaag binnen kwam extra goed gevuld (met krantenknipsels dus).
Een korte uitleg is wellicht gewenst: GPD-correspondenten leveren dagelijks verhalen waarmee vaak wel drie krantenpagina's te vullen zijn. Aangezien de meeste kranten slechts één pagina voor buitenlands nieuws ter beschikking hebben, zie je niet al je verhalen overal terug.
Buitengewoon tevreden ben ik deze maand met de Provinciale Zeeuwse Courant (PZC), Brabants Dagblad (linksboven) en De Gelderlander, die mijn stukken tijdens de rellen op de voorpagina hebben geplaatst, een eer die mij nog nooit (echt) te beurt was gevallen. Bij de eerste twee was het zelfs de opening van de krant (het eerste stuk bovenaan). Hulde!
Ik schreef 'nooit echt', omdat ik tijdens mijn stage bij Algemeen Dagblad ook een keer een klein berichtje op de voorpagina heb gekregen. Dat was weliswaar gebaseerd op een persbericht, maar het waren wel (min of meer) mijn woorden. Mijn scanner is helaas niet groot genoeg om de pagina geheel in te scannen, maar het grote nieuws ('Clintons hond Buddy dood') is toch zichtbaar.

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home