dinsdag, maart 14, 2006

BANLIEUE BLOG: Google

Foto: Olivier van Beemen


Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat veel internetgebruikers hun leven steeds meer uit handen geven aan Google. Persoonlijk e-mail ik, doe ik al mijn zoekacties en houd ik mijn weblog bij op sites van Google. Alles wordt opgeslagen...
In La Grande Borne blijkt dat Google ook iets over een buurt kan vertellen. In de belshop Wafa Phone waar ik het merendeel van mijn berichten online zet, is het mogelijk de zoekacties van vorige gebruikers te zien, een bloemlezing:


  • Abidjan (economische hoofdstad van Ivoorkust)
  • Air Algérie
  • Annonce nounou (advertentie voor oppas)
  • Anpe (arbeidsbureau)
  • Asile territoriale
  • Assedic (instantie voor werkloosheidsuitkeringen)
  • Avant-projet de loi Sarkozy (voorontwerp van de wet van Sarkozy)
  • Bodyguard
  • Caf Evry (subsidie-instelling van nabijgelegen stad Evry)
  • Caissière
  • Emploi (werk)
  • France asile
  • Intérim (uitzendwerk)
  • Islam web
  • Loi sur l’émigration des années 2002 et 2003 (emigratiewet van 2002/2003)
  • Orly Alger
  • Régularisation de mariage mixte (het 'voor de wet in orde maken' van een gemengd huwelijk)
  • Sportif de haut niveau boxe française (topsporter Frans boksen)
Een dergelijk stukje had het inspirerende Bondy Blog van het Zwitserse tijdschrift L'Hebdo ook.

Labels: ,

3 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Om nog aan te haken op deze post en jouw opmerkingen over Google; weet je deze nog? (hij heeft een tijd geleden op het florum gestaan)

Epic- the future of media
http://epic.makingithappen.co.uk/

14/3/06 12:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Wellicht selectieve perceptie? Welke zoekwoorden heb je weggelaten? Of is dit echt het lijstje??

14/3/06 19:17  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ben Epic Media inderdaad niet vergeten. Noemde het laatst nog in een stukje op het groepsweblog De Nieuwe Reporter.

Daar heeft René S. wel een punt. Ik heb ongeveer de helft van de termen gekozen. De overige hebben vooral betrekking op dezelfde onderwerpen (werk, reizen naar Noord-Afrika, etc.), computers (USB, downloaden, etc) en in mindere mate met seks.

15/3/06 11:01  

Een reactie posten

<< Home