donderdag, april 06, 2006

Wat staat er op de foto? (12)


Foto's: Olivier van Beemen

Deze week weinig tijd voor fraaie kiekjes in Parijs, dus put ik maar eens uit het archief. In welke Franse stad, die qua architectuur best in de Sovjet-Unie had kunnen liggen, zijn deze foto's gemaakt? Spelregels en prijs: hier.

Eerdere foto's:
foto 11 / foto 10 / foto 9 / foto 8 / foto 7 / foto 6 / foto 5 / foto 4 / foto 3 / foto 2 / foto 1


Labels:

6 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Zo te zien is dit Le Havre...

6/4/06 21:53  
Blogger Remco Reiding schreef...

Het is me nog steeds niet duidelijk of ik hier mag antwoorden of dat ik moet mailen. Het is hoe dan ook een gok. Omdat het er allemaal Noord-Frans uitziet:
VALENCIENNES!

(Weer mis natuurlijk...)

7/4/06 00:01  
Blogger Remco Reiding schreef...

Nu zie ik het water op de foto en nu heb ik een foto gevonden die heeeeel erg lijkt op die van jou. Dus ik vrees dat ik het nu ook weet, maar een paar uurtjes te laat ben...

7/4/06 00:04  
Anonymous Anoniem schreef...

Doet me erg denken aan de droevige bouw van Calais maar kan ook Dieppe zijn

7/4/06 12:17  
Blogger Unknown schreef...

Het is Le Havre. De Volcan is van de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer, en de uitstekende hand op het gebouw is een uitvergroting hand van de architect zelf. De andere gebouwen zijn van Auguste Perret. Een soort van Frans Slotermeer, maar dan netjes. Er hangt een amazing jaren 50 sfeertje.

7/4/06 14:47  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Inderdaad, Le Havre. Gefeliciteerd, Semprini. Vorig jaar was ik daar, omdat het op de werelderfgoedlijst van Unesco is geplaatst. De reden daarvoor is duidelijk...

Remco, het antwoord moet bij de reacties en als de winnaar zijn/haar prijs in ontvangst wil nemen, dient die een mailtje naar het contactadres te sturen.

7/4/06 16:37  

Een reactie posten

<< Home