zondag, december 17, 2006

De tram van Parijs

Sinds gisteren rijdt de tram weer in Parijs. Voor de regionale dagbladen van gisteren schreef ik een verhaal over de populariteit van dit vervoermiddel in Frankrijk. Het is een heus modeverschijnsel, waarbij burgemeesters van grote en middelgrote steden elkaar aftroeven met futuristische tramstellen. Meer over trams in Frankrijk op deze site. Ik zal deze week eens een proefritje maken als ik tijd heb en verslag doen.

'Hij is er'. Aankondiging van tramlijn T3 op de zuidelijke ringboulevard van Parijs, gemaakt op vrijdag. Foto: Olivier van Beemen

Labels:

2 Reactie(s):

Blogger jana schreef...

Leuk! Ik zag het gisteren ook in het nieuws. Er staat op parisdailyphoto.blogspot.com ook een mooie foto van het ontvangstcomité.
Blij dat ik jouw site ontdekt heb!

17/12/06 13:40  
Blogger Alexander schreef...

Hier op het journaal interviewden ze parijzenaars die vol lof over de tram spraken omdat ze nu eigenlijk weer eens zien waar ze rijden (ipv in de tunnel vd metro.) En ik me toch altijd maar weer verwonderen over het super fijnmazige metronetwerk van Parijs terwijl A´dam/R´dam zich nog moet behelpen met 1 á 2 ondergronds metrolijntjes. Misschien moeten ze toch maar stoppen met die NZ-lijn.

19/12/06 13:18  

Een reactie posten

<< Home