maandag, februari 04, 2008

Parijs blogt

Het kasteel van Doornroosje in Disneyland Parijs

Een week van grootste stilte op mijn blog, waarvoor excuus. Dat betekent niet dat de eenmansredactie van bureau Parijs van GPD en Elsevier stil heeft gezeten de afgelopen dagen. Als een misdaadverslaggever heb ik Jérôme Kerviel weer een week lang in de gaten gehouden, ik ging op koopjesjacht op de veiling van oude pakken van François Mitterrand en met verborgen camera was ik aanwezig in het Elysée gisterenmiddag om het geluk van Carla en Sarko vast te leggen.
Geïnspireerd door al dat geluk bezocht ik vorig weekend Disneyland Parijs, waar de idylle tussen het mannenverslindende ex-model en de almachtige president begon, en ging ik per privé-jet als een soort Sarko op een persreis van Airbus naar Filton, een grauw stadje bij Bristol.
Verslagen volgen - als het goed is - de komende dagen. Ook wil ik binnenkort eens terugkomen op mijn 'affairetje' met de gepikte foto in Le Figaro en zullen trouwere lezers wellicht geïnteresseerd zijn in de nasleep van het vervelende avontuur in de voorstad Grigny, waarover ik ook zal schrijven. Nu moet u het nog even met een paar linkjes doen.

Bruni niet zo rechts als Sarkozy vanmorgen in PZC
Controle had mij moeten ontmaskeren 1 februari in Eindhovens Dagblad
Garderobe Mitterrand onder de hamer 30 januari in BN/De Stem
Jérome Kerviel, de man van vijf miljard 26 januari in BN/De Stem
Plan voor banlieues stuit op scepsis 22 januari in Het Parool

Labels:

3 Reactie(s):

Blogger Carl schreef...

Bonsoir notre Correspondent, goed te horen dat je weer ouderwets productief bent.

In onze GPD-krant 'de Gelderlander' zag ik de laatste week meer artikelen van je hand dan de maanden ervoor, lijkt het. Heeft de nieuwe contractvorm een positief effect? Ooit hoorde ik een wereldberoemd kunstenaar (vond-ie zelf, maar zijn naam is me ontschoten) zeggen dat echte creativiteit ontstaat in armoede. Persoonlijk herken ik dit wel, want in tijden van nood eet ik mijn biefstuk ook zonder brood.

Nu ik zelf een eigen blog probeer te animeren ervaar ik hoe lastig het is om er regelmaat in te brengen. Het is toch wel comfortabel om te kunnen reageren op andermans artikelen.

Succes, ga door en verontschuldig je niet als er een paar dagen niets komt. We waarderen je artikelen er niet minder om en natuurlijk willen we weten hoe Le Figaro de fotokwestie heeft opgelost, of je nieuwe klaptop weer van het juiste merk is, hoe je verhuizing gegaan is, of je je in Disneyland nog met je verloofde laat fotograferen en natuurlijk of je nog mooie puzzelplaatjes hebt geschoten.

4/2/08 22:16  
Blogger Rene Smit schreef...

Even een correctie: Bruni en Sarko hebben elkaar ontmoet bij een etentje en niet in Disneyland Resort Paris.

4/2/08 22:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Jaaa! ik weet m!!!! Het is het Kast...., oh....het is geen raadplaat. Zal je net zien, herken ik óók eens een foto, is hij hors-competition. Enfin, ben het helemaal eens met Carl, goed om te lezen waar het correspondentenbestaan je allemaal brengt. En als lezer van alleen landelijke kranten en meer Bruni- dan Sarko-achtige weekbladen kom ik je verhalen eigenlijk nooit tegen. Dankzij de links ontdekt dat je ook daar lekkere stukjes schrijft! En bij Carl ben ik na zijn subtiele reclame voor zijn weblog ook even gaan kijken.

5/2/08 09:22  

Een reactie posten

<< Home