maandag, mei 26, 2008

Het Franse lied: Matmatah - Lambe an dro


Een kleine tien jaar geleden was ik een jaar Erasmusstudent in het lieflijke stadje Dijon, een mooie tijd. Vrijwel iedere donderdagavond gingen we dansen in L'Athmo, een vrij aftandse club, die avond gratis toegankelijk voor buitenlandse studenten (studenten met Algerijnse wortels werden dit maal als Fransen beschouwd, maar dat terzijde). Louise Attaque (Je t'emmène au vent) en dit liedje van Matmatah waren steevast het hoogtepunt van de avond.

Labels: ,

2 Reactie(s):

Blogger Unknown schreef...

Hé leuk, Matmatah! Een jaar na jou was ik ook in Dijon en voor mij is dit liedje ook met die periode verbonden. In het begin kwam ik ook wel in l'Atmosphère, later meer op de soirées étudiantes in l'An-Fer en daar kwam Lambé an dro ook bijna altijd voorbij, net als l'Apologie...

26/5/08 10:04  
Anonymous Anoniem schreef...

Zo onder de lunch aan de pc goed binnen te houden! Ik associeer Dijon met de Camping Municipale, wandelrondes in de regen rond dat erg aangelegde meertje bij de camping en Rameau, aan wie een groot prominent standbeeld is gewijd. Van hem was op DaylyMotion ook nog wel een vette clip te vinden: http://www.dailymotion.com/video/x2es4q_jean-philippe-rameau-les-indes-gala_music

Wat ik me nog wel afvraag is wat voor soort dansje men deed op Matmatah in L'Athmo. Maar daar zullen wel geen clips van zijn:-)

26/5/08 12:53  

Een reactie posten

<< Home