maandag, juli 14, 2008

Paris selon Gregoire: 14 juillet

PhotobucketPlace de la Concorde, 2007. Foto en copyright: Emile Gregoire. Creative Commons not valid. Meer foto's op de website van Emile Gregoire.

Labels: , ,

3 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Mooie foto, as ever bij de Fotograaf. En als de Correspondent zit te piekeren wat er qua muziek vandaag op het blog moet: 15 ans dejá, zeggen ze dan in Frankrijk. Leo Ferré overleed 15 jaar geleden op 14 juli. Oud, okay, maar wel belangrijk geweest voor het Franse sjansjon in al zijn facetten. Mag ik 'c'est extra' bijvoorbeeld tippen?

14/7/08 13:47  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dank voor de tip, François. Ik heb al voor een ander, eveneens toepasselijk lied gekozen. Nieuwsgierigen naar C'est extra van Léo Ferré (mooi lied inderdaad), verwijs ik hierheen.

14/7/08 14:06  
Blogger François schreef...

Thanx voor de link naar Ferré. Die reggae van Gainsbourg is geweldig, ik kocht de elpee ooit toen ie net uit was in Nice waar ik m in een dubieuze gelegenheid hoorde. Maar nooit bedacht dat het om het Franse volkslied ging, brrr maar goed dat er Correspondenten zijn.
Prettige 14 Juillet!

14/7/08 14:20  

Een reactie posten

<< Home