woensdag, juli 09, 2008

Wat staat er op de foto? (66 bis)

Photobucket
Foto: Olivier van Beemen

Grrr, zelfs deze lastige foto binnen enkele uren geraden. Ik heb hier met een stel pro's te maken, dat blijkt iedere keer weer. Nou, eet dit, een extra opgave. Waar ben ik nu?

Labels:

29 Reactie(s):

Blogger Simone schreef...

Waar ben ik nu? Ik verwacht in deze straat geen Bottomless Mug O'Joe en volgens mij is het daar in het Zuiden nu ook donker..
Maak je ons jaloers met deze mooie zonnige kiekjes terwijl je in werkelijkheid in Parijs bent? Nee hoor, ik geloof je.

10/7/08 01:11  
Blogger emile schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

10/7/08 01:46  
Blogger emile schreef...

In de buurt van Hyeres en dan een wat groter dorp, binnen afstand van een gemankeerde want niet in bezit van rijbewijs zijnde correspondent: Toulon is mijn gok vandaag.

Maar tegen de hogere machten van de vanavond terecht heilig verklaarde Simone kan ik natuurlijk niet op...

10/7/08 01:52  
Blogger Simone schreef...

Als ik de nummerplaat zo zie, denkt deze nachtbraakster aan de Herault. Er zit een verhuurbedrijf voor deze auto's in montpellier. Deze bolide de mariage kan uiteraard ook de departementsgrens over gaan. Al zal dat niet zo heel ver zijn als er per kilometer betaald moet worden. Zeker in deze tijd met de huidige benzineprijzen. Dan maar in een Gougolletje van Carl naar het Hotel de Ville.

10/7/08 01:53  
Anonymous Anoniem schreef...

De To Do-lijstjes van het werk zijn -net voor de vakantie- zo lang dat ik er wakker van lag. En dat leidde tot plaatsnemen achter dit machien en ontdekken dat plaat 66a al geraden was. En zien dat er een nachtelijke contre-le-montre blijkt te zijn. Net als bij de vorige ga ik af op de eerste indruk: platanen, zuidelijk, het straatje. Het kán gewoon niet ver zijn van de Cours Mirabeau. Daar waar nog altijd de sfeer en invloed van Le Bon roi René voelbaar is, waar je op het terras van Les deux Freres kan mijmeren, waar het altijd 28 graden is en waar je calissons eet (niet vergeten een doosje mee te nemen). Aix-en-Provence, lijkt me.

10/7/08 02:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Herstel: het waren 2 kerels en ze zitten er al sinds 1792 en ze hadden Cézanne, Zola, Churchill, Picasso, Sartre, Mistinguett, Piaf, Belmondo en Truffaut al eens in hun toko. Maar Simone hebben ze nog niet kunnen verwelkomen:-)
Maar ze heten niet 2 Freres, maar Garcons.

10/7/08 02:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Zit iedereen hier met z´n pc-tijd te klooien of moet ik echt ´s-nachts de wekker zetten wil ik kan maken op een raadplaat?

10/7/08 08:25  
Blogger Carl schreef...

Relax, Olivier, te nerve pas. Reste zen! Geniet van de tijdsdimensie van het zuiden. Als je straks weer in de stad terug bent mag je weer stressen, nu even niet. Ik denk dat je in Apt bent/was. Zo niet, dan zou je dat zeker moeten gaan doen.

10/7/08 09:47  
Blogger Carl schreef...

T esnel getypt: t'énerve pas.

10/7/08 10:08  
Anonymous Anoniem schreef...

De foto nog eens goed bestudeerd, nagekeken, vergroot...maar dan wordt alles helemaal onleesbaar. Je zou van zo'n peperdure Nikon D80toch meer kwaliteit verwachten:-). Ik vrees dat het minsterie van Pers & Propaganda van de bananenrepubliek druk heeft zitten knoeien in deze foto. Ik hou het nog even op Aix, maar gooi om de kansen te vergroten toch ook nog even Avignon in de strijd. Zou kwa straatbeeld en ambiance ook best kunnen.
Carl, natuuurlijk is het niet Apt! Thierry en Christophe hadden je dan toch al lang gebeld met de mededeling dat de Venusblonde Adonis (ja Correspondent, met zo'n omschrijving kun je thuiskomen:-) wederom was gesignaleerd. Het zal wel een kwestie van uren, hooguit dagdelen zijn voor de echte grote raders hier weer toeslaan.

10/7/08 12:05  
Anonymous Anoniem schreef...

De foto nog eens goed bestudeerd, nagekeken, vergroot...maar dan wordt alles helemaal onleesbaar. Je zou van zo'n peperdure Nikon D80toch meer kwaliteit verwachten:-). Ik vrees dat het minsterie van Pers & Propaganda van de bananenrepubliek druk heeft zitten knoeien in deze foto. Ik hou het nog even op Aix, maar gooi om de kansen te vergroten toch ook nog even Avignon in de strijd. Zou kwa straatbeeld en ambiance ook best kunnen.
Carl, natuuurlijk is het niet Apt! Thierry en Christophe hadden je dan toch al lang gebeld met de mededeling dat de Venusblonde Adonis (ja Correspondent, met zo'n omschrijving kun je thuiskomen:-) wederom was gesignaleerd. Het zal wel een kwestie van uren, hooguit dagdelen zijn voor de echte grote raders hier weer toeslaan.

10/7/08 12:06  
Blogger emile schreef...

Tja, even op flickr gekeken, maar Toulon lijkt zo lelijk dat ik het Heer Olivier niet aan wil doen daar rond te moeten lopen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen en doet u dan maar het lieflijke Cotignac, alwaar de correspondent vurig verlangt naar bosbranden om daar verslag van te doen onder het genot van een koud glaasje pastis.

10/7/08 13:53  
Blogger Simone schreef...

Millau?

10/7/08 14:15  
Blogger vaee schreef...

Ik denk dat de correspondent zijn bezittingen aan het controleren was in la fare les oliviers

10/7/08 16:15  
Anonymous Anoniem schreef...

Goh wéér een? Daar gaat mijn vrije week! Twee dingen: er is inderdaad duidelijk zichtbaar gepoetst in de borden van het horecapand. Maar goed, in het land der blinden zal ik maar zeggen. Als het daarbij gebleven is, dan komt die traction uit het departement 41 (Loir et Cher - Région Centre)en normaliter, ja Simone heeft gelijk, blijven deze voitures in hun eigen departement rondrijden. Heb nog even gedacht aan Malaucène, maar nee, platanen vindt je tegenwoordig zelfs in Parijs. Vandaar eigenlijk dat ik in het midden ga zoeken: Région Centre.
Laterr....

10/7/08 17:11  
Blogger emile schreef...

Schiet mij maar lek, maar volgens mij staat er 34 op de nummerplaat en blijven we dus toch in het zuiden. Herault inderdaad. Zat ik met m'n vorige gok redelijk in de richting maar nog steeds in het verkeerde departement.

Nieuwe poging dus. De correspondent heeft een voorliefde voor "de mooiste dorpjes in Frankrijk" en uit de bijbehorende gids pluk ik dan het u allen bekende "Saint-Guilhem-le-Désert".

En daar laat ik het bij: drie maal, scheepsrecht. En dan vervolgens gewoon weer Simone zien winnen natuurlijk.

10/7/08 18:45  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Parijsblog kan leiden tot slapeloze nachten en zodoende de gezondheid ernstig schaden. Dat moet ik wellicht even in de balk vermelden. Eigenlijk wilde ik geen hints meer geven, maar is wel erg lastig zo.
Het gaat om een klein plaatsje dat de afgelopen weken het wereldnieuws haalde (dus kwam ik ook maar eens kijken). Daar zullen jullie het vannacht mee moeten doen.

Tiens, c'est l'heure de l'apéro. Thermometer eindelijk onder de 30. Ik ben even pastis drinken...

10/7/08 19:07  
Blogger Simone schreef...

Iedereen is er stil van...

11/7/08 13:29  
Blogger vaee schreef...

Nog maar een gok Velaux.v

11/7/08 13:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit is een lastige. We zakken overigens steeds verder weg in de province. Als de Correspondent toch de balk gaat aanpassen, moet íe d'r misschien maar Frankrijkblog of Provinceblog van maken. Vooruit dan maar, 't is hem vergeven omdat het komkommertijd in Parijs is, hoewel de voorbereidingen voor aanstaande maandag in volle gang zijn.

Welke dorpjes hebben we de afgelopen weken in het nieuws gezien? Kan mij Pèzenas en Montagnac met de protesterende wijnboeren herinneren, en Saint-Nazaire-de-Ladarez door de Zuid-Amerikaans aandoende drugs smokkelpogingen met behulp van een helikopter.

Denk dat dat de Fransen met stakingen en protesten het wereldnieuws niet meer halen, dus ik gooi Saint-Nazaire-de-Ladarez in de groep.

Remko

11/7/08 14:45  
Blogger vaee schreef...

Dan maar even in de groep gooien,
wat wereldnieuws kan zijn geweest.
Ingrid Betancourt, voor zover ik weet woonde deze in Parijs.
Dan de twee Franse studenten die vermoord zijn in Engeland, deze woonde zoals ik heb kunnen nagaan in Velaux.
Dan hebben we nog het schiet incident bij de militairen dat was volgens mij in Carcassonne.
Nu wie het weet mag het zeggen.
Ga ik nu maar voor: Carcassonne.

11/7/08 15:19  
Blogger Simone schreef...

Corsica, waar het alweer een tijd onrustig is? Of daaraan gelinkt Salon-de-Provence?

11/7/08 21:23  
Blogger Simone schreef...

Het zou ook Collobrières kunnen zijn alwaar de Franse Franc in ere is hersteld...

11/7/08 21:32  
Blogger Simone schreef...

Wereldnieuws: ik ga voor Collobrières. Zelfs de NYT schonk er aandacht aan.
Zelf heb ik nog wat oude centimes in mijn spaarvarken. Hoera, ben ik toch rijker dan gedacht.

11/7/08 21:44  
Blogger vaee schreef...

Allemachtige Simone, hier zijn geen superlatieven meer voor te bedenken, voor zo'n prestatie. De jury moet natuurlijk nog wel oordelen.
Aan die top tien lijst moesten wij denk ik toch maar niet aan beginnen. Wat zal je goed kunnen slapen na deze hattrick. Felicite

11/7/08 23:00  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dit is inderdaad buitengewoon knap. Het gaat om de centrale as van Collobrières. Hoe je dat klaarspeelt...

Van harte gefeliciteerd!

12/7/08 10:19  
Anonymous Anoniem schreef...

Nog geen komkommertijd in de bananenrepubliek. Het is een vondst van hoge kwaliteit, Simone. Complimenten en ga zo door...offe, nou doe maar niet:-)

12/7/08 13:20  
Blogger emile schreef...

Bij deze introduceer ik een spelvariant waar ik veel beter in blijk: raad de raadplaatwinnaar.

Mag ik mezelf bij deze een biertje inschenken?

15/7/08 14:32  
Anonymous Anoniem schreef...

heerlijk dorp collo!(brieres)
met de dagelijkse auto parades over het oude bruggetje.
goede plek om mooie wagens te spotten!

14/3/09 01:39  

Een reactie posten

<< Home