woensdag, december 24, 2008

Nieuwe Woody Allen wellicht in Parijs

'Een kleurrijke, charmante, surrealistische komedie', die wil Woody Allen vanaf komende zomer in Parijs gaan maken. 'Tenminste, als ik slaag. Anders is het gewoon saai', zei hij gisteren tegen de Franse pers.
Woody Allen, over wie wel wordt gezegd dat hij films kan blijven maken dankzij het Franse publiek dat hem nooit in de steek laat, is met zijn jazzband op een Europese tournee en speelt morgenavond in Parijs.
Hij wilde al eerder in Parijs draaien, maar de kosten waren te hoog. Minister van Cultuur Christine Albanel kondigde gisteren aan dat het voortaan goedkoper wordt films te schieten in Parijs, dankzij een belastingvoordeel. Dat is goed voor het imago van de stad. Films als Da Vinci Code en Marie Antoinette trokken veel toeristen.
Albanel: 'Iedereen weet dat steden in de films van Woody Allen een personage op zich zijn en het zou voor Parijs een groot geluk zijn als het een personage wordt in zijn volgende film.

Brooklyn, NYC. Foto: wallyg

Labels: ,

1 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Toen ik van de zomer op de site van Theatre Chatelet zag dat Woody Allen daar met de kerst zou spelen heb ik nog n seconde overwogen er heen te gaan. Maar het was al uitverkocht en het is de vraag hoe leuk het is om een begenadigd zij het neurotisch filmmaker klarinet te horen spelen. Hij stond trouwens ook gewoon in Paradiso, op www.hannekegroenteman.nl staan de foto's. Een soort Manhattan maar dan in Parijs..ik kan me dr erg op verheugen.
Correspondent, mede-reaxievakjesvullers en raadplaat-kampioenen: mooie kerst!

24/12/08 10:45  

Een reactie posten

<< Home