woensdag, februari 18, 2009

Het Franse lied: Felipecha - Quelque part

Ik luister niet veel radio de laatste tijd en moet mijn nieuwe liedjes toch ergens vandaan halen. Daarom kijk ik wel eens bij les nouveautés van Dailymotion. Daarbij schrok ik zojuist heel erg van dit liedje. De rappers vertellen over le code de la rue, in het Frans een woordspeling die verkeersregels en 'de regels van de straat' combineert. Wellicht is er sprake van ironie (denk het eigenlijk niet), waarschijnlijk van provocatie, maar bovenal eigenlijk erg vervelend, dit soort rappers dat zinloos geweld propageert en maar over respect blaten. Daarom was ik blij verderop dit onschuldige liedje aan te treffen, dat na goed luisteren over onverschilligheid ten opzichte van je medemens blijkt te gaan. Eigenlijk ook helemaal niet leuk.

Labels:

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Inderdaad, overtuigende oproep tot meer respect, gadver.

18/2/09 10:42  
Blogger Guuzbourg schreef...

Je kunt ook geregeld eens op Fillessourires.com kijken, he. Waar recent nogal hoog werd opgegeven over Claire Denamur, bijvoorbeeld.

25/2/09 17:18  

Een reactie posten

<< Home