maandag, februari 23, 2009

Wat staat er op de foto? (74)

PhotobucketFoto: Olivier van Beemen

Waarschijnlijk veel te makkelijk voor alle experts die doorgaans reageren, maar de vraag is: welk plein zien wij hier op de foto? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

11 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Wat staat er op de foto?, die vraag is in filosofische zin dezelfde vraag als: wat doet een mens in 1 uur, 35 minuten en 43 seconden? Tussen maken en bewerken van de foto zit die tijd. Maar het zegt natuurlijk verder nog niks. Is de foto wel bewerkt of slechts geupload van de Nikon naar een pakweg notebook van Macintosh-achtige snit? Hoe heeft het vervoer plaatsgevonden tussen fotolocatie en de plek van bewerken/uploaden? Enfin vragen, vragen. Het lijkt wel of de overstekende persoon rechts een tas van AH bij zich heeft. Net voetbalplaatjes gescoord?
Enfin ik heb weer geen idee, maar iets doet me denken aan het buurtje net naast het Palais des Congres, zeg maar als je vanaf de Arc komt rechts voor het Palais en dat dodelijk lelijke hotel erboven. Maar het zou ook wel aan het eind van de Boul Richard Lenoir kunnen zijn. Daar kijk ik toch altijd even of Jules Maigret toevallig net voorbij loopt. Enfin, collega-zoekers met meer tijd en geduld: en garde!

23/2/09 22:31  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Via e-mail is het juiste antwoord inmiddels binnen, maar dat laat jullie de kans fijn door te raden. François zit in de juiste stad, maar nog niet zo goed in de richting.

24/2/09 15:46  
Blogger vaee schreef...

Correspondent ik zag zojuist de raadplaat. Ik dacht nou weer is ff lekker zweten. Maar nu ik weet, dat het al geraden is, ga ik mij de moeite besparen. Zo gezegd de spanning is er af en de juiste raad(st)er komt alle eer toe.Waarschijnlijk wel een plaatselijk bekend iemand.Emile??
Nou ja ik wacht wel op de volgende raadplaat met tegenstand, tot mijn kuiten gaan jeuken, als ik die niet kan vinden.
Anonymus gefeliciteerd

24/2/09 22:11  
Anonymous Anoniem schreef...

'Waarschijnlijk veel te makkelijk'... kent u die uitdrukking? Daar moest ik eigenlijk direct aan denken bij deze raadplaat waardoor een serieuze gooi echter schier onmogelijk wordt. Als ik het plein, de gebouwen op me laat inwerken doet het me denken aan Gare de l'Est, althans daar in de buurt. Maar dat is puur intuïtief en veel te makkelijk waarschijnlijk.

25/2/09 00:28  
Blogger Simone schreef...

Voorlopig heb ik nog geen idee. Wandelende être humains, een niets-zeggend fonteintje en onooglijke immeubles.
Ik heb het gevoel dat de Correspondent met zijn rug naar een mooier gedeelte staat dan wat er op de foto staat.
Ik gok op de omgeving van Gare du Sud.

25/2/09 10:13  
Blogger emile schreef...

Vaee, ook weer aanbeland na ons avontuur in Zuid Frankrijk? Nee, ditmaal was ik het niet en ik ga het ook niet worden ook: ik heb via de website van Societe Generale (adressen) en pagesjaunes.fr (beelden) ongeveer 50 vestigingen in Parijs bekeken op jacht naar dat pleintje (zat te denken aan ergens aan de zuidrand van Parijs) en dan is de lol er op een zeker moment echt volledig af. Weet je wel hoeveel vestigingen van SG daar zijn? Crimineel! Zie meteen allemaal mogelijkheden om te bezuinigen daar. Ik ga dan ook niet verder met 'va banque' spelen, pardon the pun.

Je kunt beter in een make-belief voiture de meest doldwaze avonturen beleven op jacht naar een muurschildering om vervolgens als een Obelix met kokosnoten en rieten rokje in de goot te eindigen...

25/2/09 18:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar via de mail heb ik een tweede correct antwoord binnen.

26/2/09 01:31  
Blogger François schreef...

Shit, al 2 oplossingen via de mail, dit is een hopeloze strijd. Maar is het niet ..eu...gewoon..eu....een plein in ..eu....dus in eu...Normandie? Ik denk maar even hardop...Het zou toch best ..eu....kunnen zijn?

26/2/09 09:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Place du colonel Bourgoin
Jammer dat ie al 2x anoniem geraden is. Het was inderdaad vrij gemakkelijk te vinden via http://www.parisfontaines.fr/12e_742.htm
janA

26/2/09 14:56  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Beetje gemene opmerking richting Emile en de mederaders, maar ere wie ere toe komt: gefeliciteerd JanA.

26/2/09 15:31  
Blogger emile schreef...

Zut alors! Ik heb alle vestigingen van Societe Generale in het 13e, 14e, en 15e bekeken en vond de moed niet meer om het 12e in te duiken...

Leuke website trouwens, dus dank aan JanA voor de overwinning!

27/2/09 09:41  

Een reactie posten

<< Home