donderdag, maart 05, 2009

Generale repetitie

PhotobucketPromenade plantée. Foto: tchuntfr

Ik doe zondag mee aan de halve marathon van Parijs. De twijfel was even toegeslagen na de val van mijn fiets, waarvan ik de afgelopen dagen nog enige gevolgen voelde. Maar een eerste inspanning sinds de val verliep zojuist alleszins naar wens. In rustig tempo liep ik een van mijn vaste routes, heen en terug over de Promenade Plantée tussen Bastille en de Périphérique (ongeveer zo), in totaal een kilometer of zes à zeven. Nu zondag niet de chip vergeten. Vanavond staat overigens een spannend interview op het programma, daarover morgen meer.

Labels: , ,

5 Reactie(s):

Blogger Simone schreef...

Succes, vanavond èn zondag!

5/3/09 18:46  
Blogger François schreef...

Djiezus, bikkel! Nog geen week geleden van het asfalt van de Rue de Vaugirard geschraapt en nu alweer klaar voor topsport. Nu kan er nog maar een ding fout gaan, dat David niet op tijd opduikt. Deelnemers aan de 1/2 marathon dienen -het is au fond Parijs- bien coiffé aan de start te verschijnen. Waar in andere landen de verkleedruimtes voor atleten gewoon volstaan met bankjes en kraampjes met Isostar, schijnen in Parijs legers visagisten en kappers achter de schermen te werken. Het is tenslotte fashioncapital. Klusje voor David, neem ik aan.
Je gaat toch niet André Rieu interviewen? Die werd vandaag Chevalier des Arts et des Lettres voor zijn wereldwijd verkochte hoempamuziek.
Offe....de laatste stemmen van de poll zijn binnen en je gaat de winnares CD interviewen om haar reactie op haar overwinning te vernemen... Mag ik in dat geval mee om je tas te dragen, je schoenen last minute lekker te laten glimmen of om de stekker van de laptop in een stopcontact te steken...anything!

5/3/09 19:38  
Anonymous Anoniem schreef...

Tjee, Francois toch, wat klink jij hopeloos. Duidelijk een geval van te veel en te vaak Rieu op de ipod. Kan niet anders. Ik raad je aan in het geval je uitgenodigd mocht worden om lekker onderdanig schoenen te poetsen, een prozakje te slikken, voordat je helemaal doordraait.
En een welberende langlokkige correspondent die uitgeput, en nog vol blauwe plekken van eerdere valpartijen, de finishlijn bestormt lijkt mij best .... eh, peadsmos! (ja sorry, dat staat bij de woordverificatie en lijkt me geheel duidelijk.)

Simone

6/3/09 01:17  
Blogger François schreef...

Nou Simone, dat lijkt me mooi geregeld, dan sta jij zondag aan de finish om namens de trouwe lezers/essen dat Parijsblog de bloemen te overhandigen. Gewoon lekker peadsmos kijken naar al die lopers. Ik sta hier in Rotterdam wel eens in de straat te kijken als de marathon voorbijkomt. Iedere loper en loopster heeft een eigen motoriek, dat is echt bijzonder om te zien. Zeker als het er enkele tienduizenden zijn. En omdat hier ook het halve marathonpunt ligt zie je ook hoe mensen na enige tijd lopen.
De kans dat de Correspondent CD gaat interviewen lijkt me inmiddels niet zo groot, ze ligt behoorlijk achter op de voetballer en het Amélie-meisje in de poll.
Maar er blijft hoop, een eindsprint door Deneueve-fans kan nog helpen.

6/3/09 08:54  
Anonymous Anoniem schreef...

In het nadeel van CD werkt waarschijnlijk dat haar erudiete fans veel te oud zijn om aan internetpolls deel te nemen..... Bovendien gaan die naar het theater of een concert in plaats van te internetten. En de fans van JH, de ouwe rocker, kunnen lezen noch schrijven, dus dat wordt ook niets.

Maar on-topic: Oli4, ik heb de indruk dat je beter voorbereid bent dan ooit. Zelfs je badge is geen onderwerp van twijfel meer.

Succes!

6/3/09 22:13  

Een reactie posten

<< Home