zaterdag, december 31, 2005

Bourgondisch nieuwjaar

Voor de tweede keer in mijn leven vier ik oud en nieuw in Bourgondië. Nadat ik het tijdens mijn Erasmusjaar (studie in het buitenland) in Dijon met mijn ouders en broer in een gîte vierde, reis ik over anderhalf uur naar een kostschool in Saulieu, een klein stadje dat vooral bekend is van de etablissementen van Bernard Loiseau, de topkok die zelfmoord pleegde, omdat hij een mindere beoordeling had gekregen van de culinaire gids GaultMillau.
Een vriend van me werkt op die school als leraar en hij organiseert een champagnediner voor ruim twintig gasten. Het wordt mijn eerste echte Franse Saint-Sylvestre: ik ben benieuwd. Het belooft in ieder geval weer een mooie reis te worden, want net als eergisteren verloopt een deel van de reis per langzame boemeltrein, die dit maal twee uur lang zigzaggend de fraaie streek Morvan doorkruist. Ik hoop dat de sneeuw daar beter heeft standgehouden dan in Parijs, waar geen vlok meer te zien is.

Bonnée année 2006 à tous !

3 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hoi, wat een gave weblog zeg! Dat ik deze niet eerder heb ontdekt!

20/1/06 19:21  
Anonymous Anoniem schreef...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

2/2/06 17:51  
Anonymous Anoniem schreef...

wat een kutblog is dit

16/12/07 10:16  

Een reactie posten

<< Home