woensdag, december 21, 2005

De allergekste

Ik heb zelden gezelliger een biertje gedronken dan gisteren in Taverne Union in Forbach (zie bericht gisteren). Op de foto staan mijn nieuwe vrienden: links Bruno, activist voor het Front National en rechts een legendarisch figuur, aan wie ik helaas vergeten ben zijn naam te vragen. Loodgieter is hij, als ik het goed begrepen heb.
Toen hij binnenkwam schudde hij iedereen de hand waarbij hij telkens zei: 'salut abruti', 'hallo gek'. Na deze formaliteit sprak hij trots: 'c'est moi le plus grand abruti', 'ik ben de allergekste'.
Vervolgens ging de loodgieter op aanraden van de caféhouder Mladen (een Kroaat die er trots op was dat zijn landgenoten nog veel nationalistischer zijn dan Fransen) raden waar ik vandaan kom, waarbij ik aangaf of hij in de buurt zat.
- Griekenland? Koud.
- Zwitserland? Warmer.
- België? Warm.
- Luxemburg? Ietsje minder warm.
- Engeland? Kouder.
- Nou, ik weet het niet meer, hoor.
Daarop barstte Mladen in lachen uit.
- Ha, ha. Hij is blijven zitten op de basisschool. Hahahahaha.
- Toch niet uit Monaco? Of Liechtenstein?
- Ok, hielp ik. Het ligt ten noorden van Frankrijk en grenst aan Duitsland en België.
- Denemarken! Nee? Noorwegen, Zweden?
- Ok, nog wat hulp. Ze hebben altijd erg goede voetbalteams en er komt veel kaas vandaan.
- Zwitserland?
Mladen: - Woehahahahaha. Hij is vier keer blijven zitten op de basisschool. Hahahaha

Toen Mladen en ik hem maar uit zijn lijden verlosten (voor alle duidelijkheid: door te vertellen dat ik Nederlander was) dacht hij dat ik een reportage over Goudse kaas kwam maken.
Tegen een collega - hij had inmiddels zijn vijfde of zesde kopstoot geleegd - vertelde hij dat hij een vrouwelijk klant had, die maar bleef klagen dat er iets lekte, terwijl er volgens hem geen lek zat. Wat hij van haar vond? Une salope. Hij schreeuwde het wel tien keer door de hele taveerne. 'Een hoeoeoeoer.'
Normaalgesproken was hij beleefd tegen vrouwen, maar als hij haar nog eens aan de telefoon zou krijgen, zou hij dat zeggen ook.
- Maar ze gaat je niet meer bellen. Ze heeft genoeg van je. Ze wil niets meer met je te maken hebben, zei zijn collega.
- Maar toch is het een salope. En als ze me belt...
- Maar ze gaat je niet meer bellen.
- Ja, maar als ze belt, zal ik haar vertellen wat ze is. Une salope!

Tijdens deze fraaie discussie kwam FN'er Bruno binnen. Het was buiten 2 graden, maar hij droeg een halfopen wit overhemd met een grote pluk borsthaar daaruit stekend. Toen hij binnenkwam speelde de radio - ik verzin het niet - 'Ich hab drei Haare auf der Brust, ich bin ein Bär'. Geïnteresseerden in de verlichte meningen van Bruno, raad ik aan morgen een GPD-krant te kopen.

3 Reactie(s):

Blogger Remco Reiding schreef...

Leuk om te lezen dat ook Frankrijk zijn merkwaardige dorpjes en stadjes heeft met hun eigen dorpsgek. Blijf posten!
Remco
http://rusland.blogspot.com

21/12/05 12:38  
Anonymous Anoniem schreef...

Legendarity ollie, keep it up

Laat ook aan Wybren lezen als ie weer een keer in town is.

23/12/05 10:11  
Blogger Marloes de Koning schreef...

Ik las net in de Volkskrant dat iemand Frankrijk 'dat andere kaasland' noemde. Goeie omschrijving.

28/12/05 12:48  

Een reactie posten

<< Home