woensdag, juni 13, 2007

Wat staat er op de foto? (31)


Een van de meest urban plekjes in Parijs. Waar heb ik deze foto genomen? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

11 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Ik dacht heel even aan het forum des Halles. Maar ik vrees dat dat het niet is.

13/6/07 14:24  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik dacht in eerste instantie ook aan Forum les Halles.. dat komt door het groene boogje links op de foto, maar ik heb daar nooit sportvelden gezien (en op google earth is het ook niet te vinden.)

Ik zoek nog even verder...

13/6/07 22:20  
Anonymous Anoniem schreef...

ik weet 'm ik weet 'm !

Ik wist zeker dat ik het al eerder had gezien... (die gebouwen dan, niet het sportparkje) mijn jaar in Parijs heb ik daar om de hoek gewoond. het is vlakbij Canal st. Martin, aan Quai des Jemappes.

13/6/07 22:36  
Anonymous Anoniem schreef...

nog even een toevoeging: rue des ecluses saint-martin om precies te zijn.

Prachtig stukje Parijs, vooral op zondag wanneer de Quai afgesloten is voor auto's. Veel scaters en leuke winkeltjes. Ben wel nieuwsgierig waarom je daar was Olivier? voor een artikel?

13/6/07 23:16  
Anonymous Anoniem schreef...

Het was weer een makkie, het is de Place Yannick Noah, subtiele verwijzing dankzij de rasta-meisjes op de foto. Net om de hoek loopt de rue Sylvie Vartan over in de Impasse Mireille Mathieu. Die houdt enorm van basketbal dus dat speelveldje ligt voor de hand.

13/6/07 23:21  
Blogger Simone schreef...

Gokken de heren maar wat, of kan ik echt ophouden met googggglen?

13/6/07 23:41  
Blogger Simone schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

13/6/07 23:42  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Alexander heeft het goed. Bij mijn weten heeft het pleintje geen naam. Ik woonde er een paar jaar geleden ook vlakbij, en zal morgen vertellen waarom ik er gisteren langs fietste.

14/6/07 00:33  
Anonymous Anoniem schreef...

Hey Olivier,
Zoals ik je laatst al eens zei lees ik regelmatig met plezier je blog.
Vooral de politieke achtergronden vind ik interessant. Toen ik
vanmiddag deze foto zag kwamen de afgebeelde gebouwen me meteen bekend
voor en nam ik me voor nu ook eens te reageren. Maar Alexander is me
voor geweest ! Volgens mij staan deze urban gebouwen ook vlakbij de
quai de Jemmapes, maar ik denk dat het het straatje is tussen de quai
de Jemmapes en het place Colonel Fabien, de rue G.F. Händel dus ? De
rue des Ecluses de St. Martin zou dan achter de gebouwen lopen.
Hopelijk heb ik me niet toch nog vergist … Ik wilde eerst nog even
gaan kijken vanavond – ik woon nog steeds in de buurt - maar dat heb
ik niet meer gedaan.

14/6/07 00:46  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik neem de eeuwige roem ik dank af! Mocht ik weer eens in Parijs geraken dan heb je kans dat ik ´m nog wel wil inwisselen voor een stella artois.

Ik begrijp dat het 10e een populair arrondissement is onder Nederlanders. Ik zelf woonde aan de rue des Vinaigriers. Dat is tussen blv. de Magenta en Quai des Valmy in.

14/6/07 09:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Die Stella hou je tegoed. Eigenlijk is Nellekes antwoord nog iets preciezer, maar de winnaar was al uitgeroepen. Binnenkort weer nieuwe kansen op... Parijsblog!

14/6/07 22:53  

Een reactie posten

<< Home