dinsdag, januari 01, 2008

Wat staat er op de foto? (44)


Ik heb nog geen nieuw fototoestel, dus eenmalig een foto (Creative Commons) die ik niet zelf heb genomen. Wat zien we? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

7 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

tplace stalingrad in het 19e ?

1/1/08 18:24  
Anonymous Anoniem schreef...

Hm het jaar is nog niet begonnen of ik weet het alweer niet. Nou ja die foto dan. Het is neo klassiekerig, n plein, rond, tsja en dan....
Er zal wel op termijn een soort Google komen dat op basis van een foto kan zoeken naar gelijkenissen en dan wordt deze kwis veel makkelijker. Tot die tijd buig ik maar weer diep voor mr Karssen, of voor Vaee of Carl want die zullen wel weer het goed antwoord hebben. En ik blijf hopen op n foto van dee Eiffeltoren, dan kunnen amateurs als ik óók eens winnen:-)

3/1/08 11:34  
Anonymous Anoniem schreef...

Als het er niet te laat voor was zou ik alsnog het goede voornemen kunnen maken niet alleen slimmer maar vooral minder lui te worden. Op basis van de briljante aanwijzing van Mr Karssen was het met 2 Googleklikken duidelijk: dit is de Barrière de la Vilette op de Place de Stalingrad. Het is een tolgebouw van Ledoux dus. Chapeau, Chapeau voor Mr Karssen zoals ze op 3FM dan roepen....

3/1/08 11:43  
Blogger Simone schreef...

Ik zie dat het goede antwoord al gegeven is. Zo kan ik in het begin van het nieuwe jaar ook nog even lui in mijn stoel blijven hangen.
Alsnog de allerbeste wensen voor de Correspondent en alle bloglezers.
Dat we ook dit jaar maar weer mogen gaan genieten van nieuwe journalistieke hoogstandjes, trendy muziekjes en waanzinnige breinbrekende raadplaatjes.

4/1/08 17:55  
Blogger Unknown schreef...

Ik ben ook te laat, zoals me wel vaker gebeurt, vooral als ik het antwoord weet ;-)
Maar in elk geval de beste wensen voor het nieuwe jaar, waarin Olivier hopelijk snel een nieuwe camera zal krijgen, zodat hij weer plaatjes kan schieten!

6/1/08 13:35  
Blogger vaee schreef...

Zo ik zie het al, het spel is weer begonnen. Leuk kan ik op deze manier, mijn cultuur niveau van Frankrijk weer wat bij gaan werken. Voor de correspondent en alle trouwe Bloggers een fantastisch en gezond 2008.

6/1/08 13:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Gefeliciteerd mr Karssen. Hulde ook voor François, die het juiste antwoord completeerde. Nu snel op zoek naar een camera, zodat zelf weer leuke foto's kan plaatsen.

6/1/08 16:13  

Een reactie posten

<< Home