woensdag, maart 26, 2008

Wat staat er op de foto? (52)


Waar komt deze goede man vandaan? Da's makkelijk, uit het dorpje naast hem. Stadje moet ik eigenlijk zeggen: dat is in dit geval erg belangrijk. Als het een dorp was geweest, zou ik er nooit heen zijn gegaan. Maar welk stadje is dat? Het is vandaag weer een bijzonder lastige, die wellicht eigenlijk niet eens op dit blog thuis hoort. Ik zal gaandeweg tips geven, als dat nodig blijkt. Spelregels en prijs: hier.

Labels:

22 Reactie(s):

Blogger Simone schreef...

Meteen maar een gok aveugle. Volgens Meteo France is het enige departement waar vandaag de zon schijnt Alpes-Maritime. Staat deze beste man soms met een pied in Italie aangezien ik moet denken aan de woorden dat deze foto eigenlijk niet in dit blog thuis hoort.

26/3/08 17:05  
Anonymous Anoniem schreef...

Italie, Simone, zou het het dorpje Bettola zijn waar de laatste poilu vandaan komt?

26/3/08 17:42  
Anonymous Anoniem schreef...

Shit, er is inderdaad wat mis met deze site, in explorer zie ik een foto van een dorpje pardon stad, maar nu ik gebruik netscape 1.0 en zie de vraag staan voor de raadplaat: waar komt deze man vandaan? Vlak daar onder een foto van een meneer aan het water, die kennelijk hunkert naar contact. Dat staat er boven. Nou en dit is mijn oplossing: deze meneer (tshirt van comme des garcons, bloes van agnes b., broek van cardin en schoenen duidelijk gucci) ligt aan de Rhone. Hij is de 1000e aanmelder van de website www.javaitannuletoutmaisellenestpasrevenu.fr. Een site speciaal ingericht voor afgewezen fans van Carla Bruni. Op de site kunnen bedroefde fans hun leed delen, gitaarliedjes van hun idool downloaden en een test doen waarbij je op 10 punten (lengte, intelligentie en stijl o.a.) je kunt meten met sarkozy. De meneer won op alle punten ruim van Sarko.

26/3/08 20:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Auvergne?

26/3/08 22:32  
Anonymous Anoniem schreef...

Merde alors Francois, je begint je bijdrage toch niet met het vulgaire 'shit'? In Mosaic blijkt de man op de foto er overigens jaren jonger uit te zien en zelfs zonder stok rechtop te blijven staan. Om dat vast te stellen moest ik overigens wel even m'n oude Mac II wakker maken.

Simone, ook in de Hautes-Alpes scheen vandaag de zon. De foto's zouden maar zo hier in de regio gemaakt kunnen zijn. Of inderdaad net over de grens. Gelet op de reisgewoonten van onze Correspondent lijkt het me voor de hand liggen dat er een (trein)station is.

Zojuist zag overigens ik wat beelden van het staatsbezoek en ik moet zeggen dat madamame Bruni-Sarkozy beduidend charmanter overkomt dan haar kersverse époux. Verder valt op dat het britse royale wagenpark de Citroën Présidentièl ruimschoots overblingt. Wat moet die arme Sarko zich schamen als hij zijn gasten met zijn C6 laat rondtuffen..

26/3/08 22:43  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Heeft François het eens op alle punten bij het rechte eind, heeft zijn browser hem erin geluisd en becommentarieert hij de verkeerde foto. De redactie pinkt een traan weg bij zoveel tragiek. Contact zoeken mag altijd.

Bon, ik ben helaas niet op repo dezer dagen. Zou graag een vox-popje in Bettola hebben gedaan, maar daar zag geen van mijn opdrachtgevers een mooi verhaal in. Amateurs...
Actuele weerberichten gaan jullie niet vooruit helpen, de foto komt uit het archief.
Auvergne is tot nog toe nipt het dichtstbij, vermoed ik, al is dat een grote regio. Ik sluit niet uit dat er een punt is in 06 dat dichterbij is dan het noordpuntje van de Auvergne.
De meeste bruikbare tip is echter: stadsrechten. Het is geen grootstedelijk snobisme wat ik tentoonspreidde in mijn bericht. Als dit plaatsje geen stadsrechten had gehad, was het vele malen minder bekend dan het nu is - en het is al niet bijster bekend, kan je nagaan - en had het nooit op dit blog gestaan.

26/3/08 22:59  
Anonymous Anoniem schreef...

Amateurs zijn toch liefhebbers?

Tijd voor serieus puzzelwerk.
1. Bij mijn weten kent Frankrijk geen stadsrechten zoals wij die kennen.
2. Een stadje dat ongeveer even ver van de 06 als van de Auvergne af ligt kan misschien ook in Zwitserland liggen?

Maar wijzen de foto's daar ook op? Ik heb toch meer de neiging het rhonedal in te trekken. Maar ja, die stadsrechten...

27/3/08 00:26  
Anonymous Anoniem schreef...

Voor zover ik kan zien (en dat is op de Wikipedia, dus korrels zout enzovoort) heeft Italië ook geen stadsrechten, dus zou het in Zwitserland moeten zijn. Daar bestaan inderdaad 'steden' met erg weinig inwoners, maar als ik kijk op deze lijst vind ik geen plaatsjes die op de foto lijken...

Maar omdat de naam zo op mijn bijnaam lijkt gok ik Sempach :)

27/3/08 10:46  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ik was tijdens deze repo niet in Zwitserland.

27/3/08 10:51  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het Rhônedal is ook een eind verwijderd van de juiste plek.

27/3/08 10:52  
Anonymous Anoniem schreef...

Hmmm - als je alleen maar naar het idee '06 zou eventueel dichterbij kunnen zijn dan het noorden van de Auvergne', zou het ook mogelijk over Noord-Spanje kunnen gaan, of misschien Zuid-Duitsland (maar daar ziet de foto niet naar uit).

27/3/08 11:54  
Anonymous Anoniem schreef...

Llívia, een spaanse enclave in de Pyreneeen

janA

27/3/08 15:05  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Llívia is juist. Knap!

Ik plaats een berichtje met uitleg.

27/3/08 17:35  
Anonymous Anoniem schreef...

Knap? Gaat wel. Je aanwijzingen gaven aan dat de locatie in de Pyreneeen lag. De bergen op de achtergrond en het typische klokketorentje deden dat al vermoeden. De gegevens van de foto gaven een verdere hint: foto is genomen op 2 nov 2005 rond 10 uur.
Het archief van je blog gaf vervolgens het antwoord: zie bij 7-12-2005
hg janA

28/3/08 13:00  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Appeltje eitje inderdaad...

Als ik trouwens op eigenschappen van de foto rechtermuisklik, krijg ik geen gegevens over datum etc. Hoe zie je dat de foto op 2-11 is genomen?

En wat kun je me allemaal over deze foto vertellen? Datum/toestel? Merci!

28/3/08 13:09  
Anonymous Anoniem schreef...

Jan heeft het denk ik over het EXIF-formaat, waarmee digitale camera's allerlei extra informatie over foto's kunnen opslaan (tot aan de brandpuntsafstand aan toe). Maar er zitten geen EXIF-gegevens bij de Saint Pancras-foto, de sporen zijn goed verwijderd...

28/3/08 15:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Hoewel slechts leek op dit terrein. Er zijn bij de foto nog de volgende gegevens (Exif)zichtbaar: Hewlett-Packard HP PhotoSmart C945 On. Verder heeft onze correspondent Picasa en Photoshop gebruikt.

De sporen op de foto vd saint-pancras zijn inderdaad onleesbaar gemaakt zoals Semprini al zei

janA

29/3/08 23:05  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik vind het wel jammer dat de gewone raadplaatraders zonder deze computerkennis geen kans meer maken.
Naar mijn mening zijn er wel andere truckjes geoorloofd om de plaat te raden, zonder de foto te hacken. Toe gegeven, ik heb ook wel eens bij de eigenschappen van de foto gekeken,maar zonder succes.
Ik hoop dat bij de volgende raadplaat iedereen weer even hard moet zweten om het juiste antwoord te vinden!!!!! En had ik JanA nog wel willen feliciteren. Nu bij deze ik feliciteer JanA dus NIET.

30/3/08 13:13  
Blogger vaee schreef...

Laatste bericht van 13.13 uur,heb ik geschreven.
Vaee

30/3/08 13:17  
Anonymous Anoniem schreef...

Vaee, alle middelen zijn toegestaan. Bij vorige opgaven bleek uit de reacties dat er behoorlijkt gegoogled werd. Wees blij dat deze 'simpele' methode nu doorzichtig is geworden voor iedereen. Mijn 'voorsprong' is nu weg. Bovendien zal Olivier nu geen gegevens op zijn fotos laten staan.
Kortom Vaee, veeg je tranen van verdriet/woede/teleurstelling over je verlies weg.
Ik wens je veel succes bij volgende opgaven
hg jan

31/3/08 22:16  
Blogger vaee schreef...

Jan a Vooruit dan, als nog gefeliciteerd. Ik was niet boos, niet verdrietig of what ever.
Komt waarschijnlijk door mijn jeugd, ik dacht dat ik er over heen gegroeid was. Maar zo zie je er blijft altijd wat hangen.
Mijn broer die heet ook Jan en is ouder dan ik. Kon vroeger bijna nooit van hem winnen, ik moest altijd een beetje vals spelen. Ik dacht,toen ik je antwoord las, begint het nu weer:)succes bij de volgende raadplaat!

31/3/08 23:20  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Mooi dat jullie het weer bij hebben kunnen leggen. Er is al zoveel ruzie in de wereld.

31/3/08 23:24  

Een reactie posten

<< Home