vrijdag, mei 30, 2008

Paris selon Gregoire

Photobucket
La Défense. Foto en copyright: Emile Gregoire. Creative Commons not valid. Meer foto's op zijn website.

Labels: ,

7 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hé Correspondent, die service minimum'' hou je in elk geval trouw vol..
Als je maar niet vergeet dat we hopen op tzt weer die sprankelende berichten en onthullende kijkjes in het werk van de Correspondent die fietsend van Matignon naar Elysee voor ons in NL Frankrijk in de gaten houdt.
Goed weekend voor alle lezenden!

30/5/08 10:34  
Anonymous Anoniem schreef...

Zal ik? Als ik zo vrij mag zijn om de Correspondent in zijn glansrol als weblog-dj even te vervangen met een maandagmuziekdagdingetje. Gisteravond zag ik de tv-uitzending van Pinkpop, met allemaal leuke muziek, bekende en voor mij onbekende acts en kekke bandjes als the Hives en de Kaiser Chiefs. En toen kwam de vraag op: zou dr ooit een Franse band op Pinkpop gestaan hebben? De smaak van de programmerende Grote Tuinkabouter is nogal engels/amerikaans georienteerd. In het segment van moderne popmuziek dringt er weinig door naar NL. Misschien stond Air wel ns op Lowlands, en Jack de Marseille draaide wel eens in Nederland. Maar heeft Laurent Garnier hier wel ns plaatjes aangekondigd op een dancefeest? Geen idee.
Toch had deze meneer Gainsbourg begin jaren '80 niet hebben misstaan op Pinkpop. Samen met Sly&Robbie met wie hij zn eerste nummer-1 elpee scoorde. In Frankrijk. Waar het vaker dan bij ons zulk broeierig weer is. En waar je dus toepasselijkerwijs vaker deze vette deun kan draaien: Lola Rastaquouère!
http://www.dailymotion.com/video/x1mhze_lola-rastaquouere_creation

2/6/08 19:34  
Blogger Simone schreef...

Ik denk dat de Correspondent je niets kwalijk neemt. Super goede keuze dit nummer van Gainsbourg!
En om dan zo vrij te zijn boek ik in jouw Pinkpop programma a la Francaise "Bernard Lavilliers" in het voorprogramma. Blijft lekker in het reggaesfeertje en ook nog uit hetzelfde jaar ('79-'80?) meen ik.
http://www.dailymotion.com/relevance/search/lavilliers/video/x2pw3t_bernard-lavilliers-stand-the-ghetto_music

De voorkeur ging eigenlijk uit naar het nummer "Idees noires" maar het geluid van de clip is niet om aan te horen.

2/6/08 21:35  
Blogger vaee schreef...

Kan niet zeggen dat ik er van door de knieën ga. Maar de voorkeur van Simone vind ik wel toppie http://www.youtube.com/watch?v=CNQxEfjIvcc
Maar zoveel mensen zoveel smaken.
Francois ik vind je bijdrage super!!!!

2/6/08 22:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Dames! (waarbij ik er van uit ga dat Vaee ook van die kunne is, toch?) mijn dag begon zoals op een Parijse hotelkamer, waar je 's ochtends zo'n lekkere clipzender aanzet op je tv, die meestal aan de muur hangt. Lavilliers is geen type waarvan ik snel zelf wat zou draaien maar deze reggae is heel aangenaam! Maar: zo lekker modern als de clipkeuze van de Correspondent, met een absoluut topfilmpje dat begint en eindigt in de Grand Rex, zijn we niet.
Ik kan de dag weer aan zo:-)

3/6/08 06:32  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Als groot reggaefan kan ik jullie keuzes slechts toejuichen. Bernard Lavilliers kende ik bovendien niet. Dank!

3/6/08 08:53  
Blogger Simone schreef...

Zie nu de link in de reactie van vaee pas. Bedankt voor je zoeklust, wat een voor mij onbekend nummer oplevert. Ik bedoelde eigenlijk het volgende:

http://www.dailymotion.com/relevance/search/idees%2Bnoires/video/x4ks6r_nicoletta-lavilliers-idees-noires-l_music

6/6/08 21:23  

Een reactie posten

<< Home