woensdag, juni 04, 2008

Wat staat er op de foto? (61)

Photobucket
Jarenlang wacht ze al. Vol weemoed, lijkt het. Op wie? Of waarop? Waarom? En bovenal waar? Spelregels en prijs: hier.

Eerdere foto's: foto 60 / foto 59 / foto 58 / foto 57 / foto 56 / foto 55 / foto 54 / foto 53 / foto 52 / foto 51 / foto 50 / foto 49 / foto 48 / foto 47 / foto 46 / foto 45 / foto 44 / foto 43 / foto 42 / foto 41 / foto 40 / foto 39 / foto 38 / foto 37 / foto 36 / foto 35 / foto 34 / foto 33 / foto 32 / foto 31 / foto 30 / foto 29 / foto 28 / foto 27 / foto 26 / foto 25 / foto 24 / foto 23 / foto 22 / foto 21 / foto 20 / foto 19 / foto 18 / foto 17 / foto 16 / foto 15 / foto 14 / foto 13 / foto 12 / foto 11 / foto 10 / foto 9 / foto 8 / foto 7 / foto 6 / foto 5 / foto 4 / foto 3 / foto 2 / foto 1

Labels:

18 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Nou, eh ja..eh....ik weet het....dus. Geloof ik. Toch. Eindelijk. En geheel op eigen kracht, er kwam geen geheime mail van Carl, Simone, Vaee, Remko. Het is: een beeld voor l'institut Hongrois in de rue Bonaparte. Toch?

4/6/08 21:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Ze stamt uit '75, woont normaal in het Hongaarse stadje Szeged, en zit daar te wachten, las ik op internet. Op een 'handsome man' zegt de bron op internet. Al kan dat natuurlijk ook een 'pretty woman' zijn. Ze zal wel voor een tentoonstelling zijn verhuisd.
Misschien was ze wel aan het huizen zoeken....lijkt me in Parijs niet makkelijk.

4/6/08 21:58  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Wie zit hier op laffe wijze onder de naam van François te posten?

5/6/08 01:58  
Anonymous Anoniem schreef...

Hè??????

5/6/08 15:08  
Blogger Simone schreef...

Heeft Francois een keer het goede antwoord (ik vind zijn foutieve oplossingen echter wel hilarischer), wordt het niet serieus genomen. Toch?
Je verdient, vind ik, in ieder geval een pilsje en een hele doos oranje vlaggetjes en een hele kist welpies om in de sfeer te komen van de overwinning. Proficiat!
Of zit er wel degelijk iemand onder jouw naam te raadplaten. Het oog van de Correspondent ziet gelukkig alles.

5/6/08 16:46  
Anonymous Anoniem schreef...

Sorry, ik was even sprakeloos. Om dit te verwerken ben ik zojuist een kaarsje gaan opsteken bij de Heilige Maagd in Notre-Dame-du-Laus. Ik was tenslotte toch in de buurt. Zoveel wonderen, daar kan ik niet over uit, dat vraagt om bezinning. Tenzij...... werkelijk iemand anders zo laf is om..... nee! Francois kan het! Ik geloof in hem! Hij moet het licht zelf gezien hebben! Hoera! Bel de kardinaal (niet per sé die orthodox Russische). Want: wonderen, je moet er wel in durven geloven. Halleluja

5/6/08 18:34  
Blogger François schreef...

Nou jááááááá, waar gááááááát dit over, wat iiiis dit (om maar eens een cabaretesque geboorteplaatsgenote van de Correspondent te citeren). Heb ik het n keer goed, na uren zoeken en speuren, krijg je dit, wordt mijn oplossing in twijfel getrokken. We weten allemaal dat al die zogenaamde deelnemers aan de raadplaat fake zijn, Het is duidelijk doorgestoken kaart. Die Vaee is gewoon n schuilnaam van Saskia Dekkers en Carl is natuurlijk Philip Freriks en Simone is iets hoogs bij de Nederlandse Ambassade in Parijs en Remco is écht geen Remco maar Adriaan van Dis, kortom allemaal doorgewinterde Parijskenners die vrijwel iedere keer winnen en dan op kosten van de Correspondent dure koffie gaan zitten drinken bij de Rhumerie of Café Beaubourg en eeuwige roem verdienen enzo. En nou wint er eens een doodgewone arbeider uit Rotterdam, en dan word je gewoon niet gelóófd. Is er bij deze wedstrijd eigenlijk wel een jury, met Marianne van Wijnkoop of Henkjan Smits ofzo? En waar is de notaris trouwens?
Nou ja, het aanbod van Simone voor bier en vlaggetjes en vooral welpies! is wel een kleine pleister op de wonde. En eeuwige roem is toch niet aan me besteed.
Ik zwijg even met Carl mee, en zeg slechts: ff googlen op statue, femme en chapeau en je goegelt zo naar de oplossing.
Maar geen valse hoop, mijn zwijgen duurt altijd maar even. Daar word ik voor behandeld:-)

5/6/08 20:54  
Blogger vaee schreef...

François wat is hier allemaal aan de hand. Je hebt toch hoop ik geen dope gebruikt. De reglementen staan het n.l. niet toe dat je met stimulerende middelen, mee doet aan de raadplaat. Overigens zie ik dat je de plank ook wel eens mis slaat:) Toch gefeliciteerd, zo zie je maar vele laatste zullen de eerste zijn.

5/6/08 21:21  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

De jury beslist: François, van harte! Wanneer gaan we naar de Rhumerie?

6/6/08 01:04  
Blogger François schreef...

Okay het is toch best een betrouwbare jury, zo blijkt nu;-).
De eeuwige roem werkt al, merkte ik zojuist toen ik even de afwas deed. Vooral om voor een moment te ontkomen aan het produceren van een hondsmoeilijke powerpointpresentatie. Het wast echt anders af als je je gezegend voelt met eeuwige roem. Het is een ehh..je ne sais quo-gevoel van superioriteit. En dat voel je ook als je in de Dreftfles knijpt, gek genoeg.
De Rhumerie, waar je tegen die tijd schuin boven woont, hoop ik voor je. Deal!

6/6/08 12:07  
Anonymous Anoniem schreef...

Baal, eindelijk weet ik eens een keertje wat er op de foto staat en fiets ik er te laat achteraan.
http://herberg.web-log.nl/herberg/2007/10/verwondering.html

7/6/08 00:43  
Anonymous Anoniem schreef...

ng.html

7/6/08 00:48  
Blogger François schreef...

-Paul er zijn iedere week nieuwe kansen en nieuwe prijzen. Erg veel slimme raders hier maar als je snel bent maak je altijd wel een kans. Al is een eigen foto van de raadplaatlocatie wel een mooie plus.
De kans dat ik je voor ben is statistisch behoorlijk klein. Leuke site, zo kwam ik op n druilerige zaterdagochtend nog even a la campagne.

7/6/08 08:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Beste Francois,
Met enige vertraging vanwege bezigheden buitenshuis wil ik je hierbij alsnog van harte feliciteren met je eclatante succes! Natuurlijk ben ik er altijd van overtuigd geweest dat je -op z'n minst schijnbaar- moeiteloos de juiste lokaties bij de foto's wist te raden. Sterker nog, ik heb je er altijd van verdacht dat je de oplossing allang wist maar ons telkens de kans wilde geven op onze strijd. En dat je je onderwijl aan de zijlijn stond te verkneukelen om zoveel domheid. Eigenlijk denk ik dat nog steeds. Je bent by far onze meest erudiete, eloquente medebijblogger. Je penvaardigheid is ongeëvenaard, je stijl onnavolgbaar en je analyses zijn telkensweer haarscherp. Vandaar de verbazing. Sorry! Excuses! Mea culpa!

PS1: Ik heb niet echt iets met Parijs. Ben meer van het dorp
PS2: Hier rust copyright op
PS3: Niets Rhumerie, gewoon Starbucks, net zoals de anderen
PS4: Hoe gaat het met de behandeling?

Groeten van Philip F, aka Carl

9/6/08 20:18  
Blogger François schreef...

Maandag, rond 22u, toch niks op tv (de man van Sylvie Meijs loopt ergens in het gras, dus erg belangrijk kan het niet wezen) dus even reageren.
Carl, je beschrijft een redelijk onuitstaanbaar, wijsneuzerig en enigzins snobistisch kwalletje...dus dat moét over mij gaan:-)
Dat raden was echt een toevalstreffer, ik zat heftig te googlen, dankzij mijn rss-reader was ik er snel bij maar toen ik eenmaal iéts had heb ik het zo snel mogelijk in het reaxievak gemikt. Ik wist niet dat ik zo fanatiek kon zijn:-). Hij was niet zo moeilijk -in elk geval niet zo onvindbaar als sommige andere raadplaten. Ik verdenk de Correspondent van enige weekmoedigheid tijdens zijn dagen in de kartonnen doos langs de Seine. Dat heeft het niveau van de opgave mogelijk wat verlaagd.
Enfin wat erudiet en eloquent betekenen zal ik nog ns opzoeken. En zelf nodig ik ieder die hier wel eens wat typt van harte uit om wat uitgebreider te melden wat en hoe men tot een oplossing komt. En meer in het algemeen vind ik het wel leuk als de berichten van de Correspondent reacties krijgen. Maar daar gaat hij over.
Starbucks vind ik - als ik ooit mijn hoofdprijs mag verzilveren in de vorm van een koffie - een heel goed alternatief. Al zou ik heel eerlijk gezegd ook best graag een beetje cool en verveeld in een stoel hangen bij Cafe Beaubourg, dan hoor je dr in Parijs geloof ik wel echt bij.
Enfin, de behandeling om minder te oh-en slaat niet erg aan, zo blijkt.
Carl ik ga je blog checken, de chocoladetaart is op!

9/6/08 22:30  
Blogger François schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

9/6/08 22:30  
Blogger François schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

9/6/08 22:31  
Anonymous Anoniem schreef...

Wat moet je nu met TV als je een PC (of beter nog, een Mac) hebt? Francois, we moeten nu toch echt even een beetje aan je zelfbeeld sleutelen. Waar haal je dat snobistisch kwalletje vandaan? Een snob zonder rijbewijs? Een kwalletje met een overdosis zelfspot? Dacht het niet! Iemand die regelmatig powerpointpresentaties maakt voor lastige klanten en collega's en dan ook nog aangeeft dat hij dat zelf composeert en dat niet door een al dan niet toegewijde secretaresse laat doen kan toch moeilijk aan dat zelfgeschapen negatieve beeld voldoen?! Toch? OK, daar stoppen we nu dus mee.

Maar wie zijn nou Mw Meijs en haar man?

De chocoladetaart van madame Senejoux kan ik je aanbevelen. Haar heb ik nooit gekend, haar taart des te beter.

9/6/08 23:11  

Een reactie posten

<< Home