woensdag, juni 25, 2008

Wat staat er op de foto? (64)

Waar heb ik gisteren een aangenaam cultureel avondje doorgebracht? Spelregels en prijs: hier (foto is niet van mij: fotocredit volgt later).

Labels: ,

27 Reactie(s):

Blogger vaee schreef...

Académie Française`?

25/6/08 16:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Vaee, lekker snel! Ik zit ook ff te zoeken maar nog geen clue. Wel ff de andere raadplaters fokken...

25/6/08 17:31  
Anonymous Anoniem schreef...

door er nog n paar berichten tegenaan te gooien...

25/6/08 17:32  
Anonymous Anoniem schreef...

zodat ze toch even schrikken als ze het aantal reacties zien...

25/6/08 17:32  
Anonymous Anoniem schreef...

...en meteen denken: te laat!!!...

25/6/08 17:33  
Anonymous Anoniem schreef...

..wat dan toch weer mee valt als de reacties lezen. Mede-raders: veel succes en prettige wedstrijd!

25/6/08 17:34  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

François, je bent me d'r eentje. Het is overigens niet de Académie Française.

25/6/08 17:34  
Anonymous Anoniem schreef...

Het is niet waterdicht maar toch maar een poging: de gebrandschilderde ramen duiden natuurlijk op een kerk of ander oud gebouw. Het hypermoderne Théâtre de Nogent-sur-Marne (stukje doorrijden na Vincennes) waar gisteren wat cultureels was, kan het niet zijn. Het stomme van veel websites met theater/muziek-info is dat ze vol-otomatiko alleen vandaag en verder aangeven. Gisteren bestaat niet in web2.0:-(
Het gebouw ziet er een beetje gehavend uit -dat pleit tegen mijn oplossing- maar het zou best wel de Notre Dame kunnen zijn. Daar waren gisteren prettige klanken van MENDELSSOHN, BRAHMS, BRUCKNER en WOLF, Duitse Romantiek. Maar wat natuurlijk ook weer extreem tégen deze oplossing pleit is dat ik de Correspondent helemaal niet inschat als houdend van dit soort muziek. Maar dat kan een grooooove misrekening zijn.

25/6/08 17:57  
Anonymous Anoniem schreef...

Jawel hoor,het is hem gelukt!!! Die rillende Rotterdammer bezorgde me bijna de wandelendetakkenkoorts (symptonen als bij de vliegendevinke...) Correspondent, laat hem op mijn kosten maar eens een nachtje afkoelen in de beruchte koelkast!!
Een gokje:
L'Opera de Paris of Theatre du Chatelet?

Simone

25/6/08 20:38  
Blogger emile schreef...

Om Francois even te helpen met zijn tactische spamoverwegingen, meld ik bij voorbaat de foto niet gemaakt te hebben: dat scheelt weer mailtjes van mede raadplaatraders...

Ik heb ook ditmaal overigens geen flauw idee. Waren Frans Guyana en Nederland-Frankrijk no een eitje: in het Parijs waar ook ik dagelijks mag vertoeven vaar ik heel wat minder wel dan ik ooit gedacht zou hebben. Geen van de door mij frequent bezochte kerken (fotogenieke plaatsen!) voldoen aan dit signalement van met harpen getooide glas-in-lood ramen in een (gotische?) koepel...

Maar ik doe natuurlijk toch een gooi: Institut de France.

25/6/08 20:58  
Anonymous Anoniem schreef...

Ha Simone het doet me genoegen dat de special fx hebben gewerkt:-). Als de Correspondent me in zijn frigo stopt krijgt ie ruzie met de buren, varkensvlees is volgens de kasjroet helemaal fout want on-kosjer. Kan hij niet maken in zijn huidige buurt.
Chatelet is het niet, kan ik uit ervaring melden. Te nieuw qua gebouw. De Opera ken ik helaas nog niet van binnen maar lijkt me te afgewerkt. Op deze foto zijn de muren een beetje aangetast.
De foto is niet erg mooi, dus kán geen productie van Emile zijn:-) Ik dacht, ook na wat gewikipeet, dat het romaanse stijl is die we zien. Die lichtbrug die er hangt duidt meer op theater/popmuziek dan op klassiek, dat pleit tegen mijn poging van de Notre Dame. In het wilde weg wat zitten googlen op romaanse kerken in Parijs maar dat leverde niks op. En nog eens zitten kijken naar foto's van legendarische zalen van Bataclan, La Cigale enzo. Soms zijn theaters eerst kerk geweest. Ook nix. Waarschijnlijk hangt het licht er standaard dus het zal wel een permanent theater zijn.
Mijn eerste associatie was trouwens een van de kerken in Avignon waar tijdens het festival veel theater en muziek is. Maar vooralsnog beperk ik de zoekerij maar even tot Parijs.
Enne wat weten we nu na deze ruim 220 woorden meer dan ervoor. Quasiment...nix:-).

25/6/08 22:27  
Blogger vaee schreef...

Nog maar even een gokje,al is het maar voor de reacties: Opéra Bastille

25/6/08 23:11  
Blogger vaee schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

25/6/08 23:11  
Blogger vaee schreef...

Voordat dat Carl of Francois weer slim gaan doen-)) : ik denk Parijs!!!

26/6/08 00:20  
Blogger Simone schreef...

Dat denk ik ook vaee, maar nu ben ik zeker te laat. Zou Carl nog om de hoek komen met wat coordinaten? En Remko sjeeest zeker op de fiets door Parijs op zoek naar glas in lood?
Voor vandaag hou ik het voor gezien en hoop dat de rest morgen ook op tijd op moet, zodat er geen oplossing komt in de komende nachtelijke uren. Het is trouwens wel verleidelijk om door te googelen; kan altijd nog de Correspondent aansprakelijk stellen voor het aanzetten tot raadplaatverslaving ;-))

26/6/08 00:42  
Anonymous Anoniem schreef...

Het MOET een kerk zijn. Église Saint-Sulpice? Jaha ik roep maar wat!
Wil ook wel eens een keertje winnen ja!

26/6/08 01:08  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het is in Parijs, dat geef ik weg...

26/6/08 01:43  
Blogger Unknown schreef...

Mocht Paul geen gelijk hebben dan een andere gok uit het niets...
"EGLISE N-D. DES BLANCS-MANTEAUX"

26/6/08 02:55  
Anonymous Anoniem schreef...

Ben ik nou toch nog op tijd?
Les bouffes du Nord
Dat zie je toch meteen ;)

26/6/08 08:33  
Anonymous Anoniem schreef...

Prisaparis, nou je het zegt....ik zag het ook meteen:-). Maar op de foto ontbraken de accordeons en Stephane Sanseverino die dr overheen zong. Dus dat maakte het wel lastiger.
Dat het Corresporakel spreke: heeft Pris uniek gescoord?

26/6/08 09:42  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Punaise, hoe weten jullie dat nu weer? Het is inderdaad het Tháâtre des Bouffes du Nord bij La Chapelle, alwaar ik genoten heb van Sanseverino en een tweetal accordeonisten. Respect voor prisaparis, wie of wat daar dan ook schuil achter moge gaan.

26/6/08 16:50  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Met een foto van bladsurb

26/6/08 16:52  
Anonymous Anoniem schreef...

Des Bouffes du Nord is nogal bekend in het theaterwereldje door de aanwezigheid van Peter Brook en ik woon er twee passen vandaan. Francois heeft zijn geluk kunnen proeven op de website, waar gisteren nog wel bestaat 1+1. Maar wat een achterdochtigheid, Mr van Beemen. Moet ik nu eerst door de ballotagecommissie om mijn starbucks te kunnen ontvangen?
Pris (als in mijn naam )in Parijs
werd Prisaparis. Mijn frans was nog nul toen ik deze nick nam. Anders had ik wel iets anders gekozen dan 'genomen in Parijs'.
Maar het bekt zo lekker, eeeh ....laisse beton.
Groet Pris

26/6/08 17:24  
Anonymous Anoniem schreef...

PRISAPARISPRENEZVOTREPRIX!PROFICIAT!

Simone

26/6/08 19:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Knap! Met zo'n fragmentje van een gebouw weten waar het is. En het lijkt me helemaal niet erg om er 2 passen vandaan te wonen. Ik zag dat het gebouwd is als theater vanuit de fundamenten van een kazerne. Dus ik zat met de romaanse kerk theatraal en dramatisch fout:-(

26/6/08 20:13  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Sanseverino is overigens erg leuk.

26/6/08 20:20  
Anonymous Anoniem schreef...

Senseverino is inderdaad erg leuk.

27/6/08 19:19  

Een reactie posten

<< Home