maandag, december 19, 2005

Bent u racist?

Een op de drie Fransen is racist blijkt uit een onderzoek in de krant Le Monde. En meer dan de helft (56 procent) van de bevolking vindt dat er te veel buitenlanders wonen. Ik schreef er vandaag een nieuwsberichtje over en ga morgen op reportage, op zoek naar racisten in het wild.
Ik probeerde vandaag al wat rond te bellen, maar het is toch wel lastig om te vragen: bent u racist? Of weet u waar ik ze kan vinden?
Uit het onderzoek bleek dat - grote verrassing - 91 procent van het electoraat van Jean-Marie Le Pen van het Front National (klik hier voor een fantastisch propagandafilmpje) zichzelf racist vindt. Dus ga ik naar een stadje waar het Front altijd goed scoort. En dan maar hopen een barretje te treffen met zelfverklaarde vreemdelingenhaters. En dat ze hun xenofobie net zo makkelijk toegeven als aan de telefoon tegen het onderzoeksbureau. Ook de GPD-redactie had een goed idee: als ik de feiten nu een handje help door mezelf zwart te verven. Ik denk er nog over na.

1 Reactie(s):

Blogger Remco Reiding schreef...

Jij hoeft je niet zwart te verven, je bent al een buitenlander. Bovendien, schreef je niet dat men in Noord-Frankrijk nog in Sinterklaas gelooft? Dan zullen ze van zwarte piet toch niet erg schrikken, lijkt me.
Groet,
Remco
http://rusland.blogspot.com

20/12/05 16:12  

Een reactie posten

<< Home