zaterdag, juni 28, 2008

Boer Martijn zoekt en vindt liefde in de Franse weide

'En hoe lang heb je dan met Emilie? En het andere meisje heette Aurélie?' Het zijn vragen die ik doorgaans professioneel niet stel, maar gisteren was ik zowaar een soort boulevardjournalist, die de Nederlandse boer Martijn van Lith (30) aan de tand voelde over zijn liefdesleven. Hij is (of eigenlijk: was) deelnemer het programma L'amour est dans le pré (Liefde in de wei), het Franse equivalent van Boer zoekt vrouw.
De mediaredactie van de GPD in Den Haag had - zo vermoed ik - de zomercolumn van collega Saskia Dekkers gezien en nog een vervolgitempje en wilde daar ook graag een verhaaltje over. Aangezien ik de kwaadste niet ben, heb ik de biologische appelboer Martijn even gebeld en de nodige vragen gesteld. Het resultaat leest u maandag in (een deel van) de regionale kranten.
Tipje van de sluier: Martijn ontving na uitzending van een eerste filmpje niet minder dan 170 liefdesbrieven, onder meer uit Zwitserland, de Antillen en Madagascar.
Mocht u in de streek Corrèze zijn deze zomer: ik weet uit betrouwbare bron dat Martijn het leuk vindt als u even langskomt.

Foto: Martijn van Lith op zijn biologische appelboerderij in de Corrèze. Copyright: Julien Knaub van M6 (Creative Commons not valid)


Labels: , , , ,

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home